تخصیص ارز ترجیحی ۳ قلم کالا/ افزایش قیمت کالاهای اساسی قابل‌قبول نیست

به گزارش جهان صنعت نیوز:   از وزارت جهاد کشاورزی، «عباس عسکرزاده» اظهار داشت: با توجه به این که در ۶ ماهه دوم سال بر اساس قانون ارز ترجیحی کالاهای اساسی به صورت ماه به ماه تخصیص می‌یابد، ارز ترجیحی این سه قلم ذکر شده مانند سابق برای دی‌ماه تامین شده و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.


وی ادامه‌داد: با توجه به ادامه روند تخصیص ارز ترجیحی به این کالاهای اساسی، هیچ افزایش قیمتی در خصوص محصولات اساسی از جمله مرغ و گوشت قابل قبول نیست.

معاون توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: اکنون در سامانه بازارگاه نهاده دامی مورد نیاز دامداران و مرغداران با قیمت سابق بارگذاری شده و این افراد می‌توانند مثل گذشته نهاده مورد نیاز خود را از این سامانه دریافت کنند.

عسکرزاده افزود: همه ذخایر استراتژیک کشور نیز در شرایط بسیار مطلوبی قرار دارند و تامین آن‌ها به صورت مستمر ادامه دارد و در این زمینه نیز هیچ‌گونه کمبودی وجود ندارد.

وی گفت: به‌طور کلی در خصوص کالاهای اساسی هیچ نقصان و کمبودی نیست و همه محصولات و کالاهای اساسی به میزان بیش از نیاز تامین شده است.

معاون توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی بیان‌داشت: با توجه به این که همه زنجیره تولید، تامین و توزیع کالاهای اساسی براساس قانون انتزاع به وزارت جهاد کشاورزی واگذار شده، نظارت بر بازار کالاهای اساسی نیز به شکل مستمر در حال پیگیری است.

عسکرزاده تصریح‌کرد: به هیچ وجه اجازه برهم زدن ثبات بازار کالاهای اساسی را نمی‌دهیم و با اندک کسانی که قصد شایعه پراکنی و ایجاد اخلال داشته باشند برخورد جدی انجام می‌شود.

وی خاطرنشان‌کرد: به مردم اطمینان می‌دهیم که در خصوص تامین و همچنین قیمت کالاهای اساسی هیچ چالشی وجود ندارد.

به گزارش ایرنا، با ارائه  لایحه بودجه دولت سیزدهم برای سال ۱۴۰۱، حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی برای کالاهای اساسی بجز گندم و دارو مطرح شد که البته این مهم هنوز محقق نشده است.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانپیشنهاد ویژه
شناسه : 237808
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا