تحقق افزایش میزان نقدینگی در شرکت‌های کارگزاری

به گزارش جهان صنعت نیوز: از پایگاه خبری بازار سرمایه ایران، «منوچهر میرزایی» با اشاره به ابلاغیه روز گذشته این مدیریت به تمامی شرکت‌های کارگزاری اظهار کرد: بخش نخست این ابلاغیه به مصوبه کاهش میزان مکسوره از درآمد ناشی از کارمزد معاملات متعلق به شرکت‌های بورس اوراق بهادار تهران، فرابورس ایران، سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، شرکت مدیریت فناوری بورس تهران و شرکت‌های کارگزاری به منظور انتقال به حساب صندوق سرمایه‌گذاری مشترک توسعه / تثبیت بازار سرمایه باز می‌گردد.


وی ادامه داد: بر اساس مصوبات سال ۱۳۹۹ هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار، ۳۷.۵ درصد از کارمزد معاملات روزانه شرکت‌های کارگزاری از طریق شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه کسر و به حساب صندوق توسعه بازار برای اهداف حمایتی از بازار سرمایه واریز می‌شد.

میرزایی با بیان اینکه بر اساس مصوبه حاضر، ۳۷.۵ درصد کارمزد به ۳۵ درصد تقلیل یافته، تصریح کرد: بر این اساس، ۲.۵ درصد میزان مکسوره از درآمد کارمزد کارگزاران کاهش پیدا می‌کند؛ به بیانی دیگر، نقدینگی بیشتری از کارمزدها در اختیار شرکت‌های کارگزاری قرار می‌گیرد.

این مدیر ارشد سازمان بورس با اشاره به بخش دوم این ابلاغیه، اذعان کرد: بخش دوم به نحوه و میزان ابطال واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق سرمایه‌گذاری مشترک توسعه بازار سرمایه توسط شرکت‌های کارگزاری مرتبط است.

او افزود: بر این اساس، طبق ماده ۱۴ و ۱۵ اساسنامه صندوق سرمایه‌گذاری مشترک توسعه بازار سرمایه، شرکت‌های کارگزاری می‌توانستند با مراجعه به مدیر صندوق، درخواست ابطال ۲۵ درصد از واحدهای سرمایه‌گذاری را ارائه و وجوه خود را دریافت کنند.

مدیر نظارت بر کارگزاران سازمان بورس تصریح کرد: جنبه دوم این مصوبه، به رویه اجرایی نحوه درخواست ابطال ۲۵ درصد واحدهای متعلق به شرکت‌های کارگزاری اختصاص دارد و با این مصوبه به طور رسمی به شرکت‎های کارگزاری اجازه داده شده است تا با مراجعه به مدیر صندوق درخواست ابطال بخشی از یونیت‌هایی که در صندوق توسعه دارند را در هر سال ارائه و نقدینگی خود را دریافت کنند.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانبانک و بیمه
شناسه : 273047
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا