تأمین اجتماعی هزینه‌های کارگران را تقبل نمی‌کند

به گزارش جهان صنعت نیوز:  سید عبدالوهاب سهل‌آبادی در آیین بزرگداشت روز صنعت در گلپایگان، اظهار کرد: دهه تولید و تجارت را به فعالان اقتصادی و رزمندگان جبهه جنگ اقتصادی کشور تبریک می‌گویم. گلایه‌های زیادی داریم، نقد خوب است، اما در شرایطی هستیم که همه دشمنان چشم دوختن که ایران در زمینه اقتصادی به گِل بنشیند. موتور محرکه اقتصاد تولید است و سنگرنشینان آنان صنعتگران و تولیدکنندگان هستند.

وی ادامه داد: باید تلاش کنیم که نا امیدی ایجاد نکنیم و همه باید دست به دست هم دهیم تا از این گردنه صعب‌العبور بگذریم، اما ما هم انتظار داریم و خواهشمان از مجلس و دولت این است که در شرایط موجود سنجیده‌تر عمل کنند.  در ابتدای سال برای دولت پیشنهاد افزایش حقوق کارگران که حق مسلم آنها است را داشتیم، اما چنان تورم افزایش پیدا کرد که همان میزان افزایش حقوق کارگران بار سنگینی بر تولیدکنندگان هم تحمیل کرد، اما باز هم کارگران نتوانستند یک سفره آرام و راحتی داشته باشند و دلالان، فاسدان و سوءاستفاده گران به هر روشی بود از این فرصت سوءاستفاده کردند.

رئیس خانه صمت ایران گفت: ۵۸ درصد به حقوق کارگران اضافه شد و ۵۸ درصد تأمین اجتماعی بر ما تحمیل اضافه داشته است. انتظاری که جامعه کارگری و کارفرمایی از تأمین اجتماعی دارند برآورده نمی‌شود، کارگری که امروز برای درمان دندان فرزندان خود دچار مشکل است چگونه روی کار خود متمرکز شود، تأمین اجتماعی هزینه‌ها را تقبل نمی‌کند و تمام بازتاب معکوس آن در صحنه کار به تولیدکنندگان باز می‌گردد.

سهل‌آبادی افزود: جامعه صنعتی ما خود را در کرونا ثابت و با تغییر خط و کار شبانه‌روزی ماسک و نیازهای بهداشتی را فراهم و تولید کردند و در این راستا دانش‌بنیان‌ها وارد صحنه شدند. امسال همه تصور می‌کردند کارفرمایان ریزش نیروی زیادی داشته باشند، اما میزان آن با پارسال خیلی تفاوتی نکرد و این نشان از همت تولیدکنندگان است.

وی تصریح کرد: وظیفه حفظ اشتغال و پویا نگه‌داشتن اقتصاد را داریم، اما خواهش می‌کنیم سر به سر ما نگذارید، به ما می‌گویید رزمندگان جبهه اقتصادی پس به ما هم قدری مانند رزمندگان جنگ تحمیلی نگاه کنید نمی‌گوییم برای ما هم بیمارستان خاتم‌الانبیا بسازید، اما جور دیگری با ما رفتار نکنید. نباید برای ۵۰ میلیون تومان بدهی یک کارخانه، ۴۲ حساب آن مجموعه تولیدی که دارای چندین هلدینگ است بسته شود.

رئیس خانه صمت ایران، یادآور شد: پول قدرت می‌آورد و علم شهرت، اما تنها چیزی که ماندگار است کاری است که برای مردم انجام شود. به خود می‌بالیم که سفره‌ای را گسترده کردیم که پدری خجالت زن و بچه خود را نکشد و تا پای جان برای آن ایستاده‌ایم.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانصنعت و معدن
شناسه : 273016
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا