بیش از ۳۰ بانک فعال‌سازی رمز پویا را شروع کرده‌اند

جهان صنعت نیوز: به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، « عبدالناصر همتی » در یادداشتی ضمن اشاره به فعالیت بانک ها در مورد رمز پویا ، به مواردی در مورد فیشینگ اشاره کرد و افزود: مسئولیت حفاظت از اطلاعات مشتریان به عهده بانک‌ها بوده و هرگونه ضرر و زیان وارده از این ناحیه به عهده آنها است.

وی با بیان اینکه بانک‌ها اطلاع رسانی در خصوص مزایای استفاده از رمز پویا را آغاز کرده اند، اظهارداشت: در حال حاضر رمز ایستا و رمز پویا توامان فعال هستند و به همین دلیل مشتریان به دلیل راحتی، ترجیح می دهند از رمز ایستا استفاده کنند.

همتی تصریح کرد: رمز ایستا بایستی به گونه‌ای غیرفعال شود که موجب نگرانی مشتریان، در دریافت روزانه بیش از ۱۰ میلیون خدمت نشود و نیز تعدادی از بانک‌ها هنوز به سرویس شاهکار برای انطباق شماره ملی و موبایل مشتریان خود متصل نیستند.

رییس شورای پول و اعتبار گفت: بانک مرکزی ایران به موازات اقدامات لازم پیشگیرانه، با رصد مرتب شبکه های اجتماعی و پایش درگاه های شبکه پرداخت کشور، و نیز تعامل با نهادهایی نظیر دادستانی، پلیس فتا و مرکز ماهر، اقدام به مسدودسازی تعداد زیادی سایت جعلی کرده اند.

همتی با اشاره به اینکه بانک مرکزی یک سیستم متمرکز مبتنی بر پیامک راه اندازی کرده است افزود: بنابراین اتصال همه بانک ها به آن تا ابتدای دی ماه فرصت نیاز دارد و بانک مرکزی اطلاع رسانی لازم را در این خصوص انجام خواهد داد.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانپیشنهاد ویژه
شناسه : 59139
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا