بهانه‌های سازمان حمایت از مصرف کننده پذیرفتنی نیست

جهان صنعت نیوز|  عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی  درباره گزارش‌های مردمی مبنی بر فروش اجناس در مغازه‌ها گرانتر از قیمت‌های درج شده روی کالاها، گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت باید با  به کارگیری مکانیزمی مناسب به دنبال تثبیت قیمت‌ها باشد.

نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه و جویبار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به عدم توانایی وزارت صمت در تثبیت قیمت‌ها، افزود: سازمان تعزیرات ضابط است و پس از گزارش‌های وزارتخانه می‌تواند به موضوع گران فروشی ورود کند.

وی اظهار کرد: برخورد قهری تاثیری در گرانفروشی‌ها ندارد و باید با مکانیزمی علمی در وهله نخست قیمت‌ها تثبیت و فروشنده مکلف به رعایت قوانین و مقررات شود، سپس سازمان تعزیرات به استناد گزارش‌های مردمی و بازرسان وزارت صمت می‌تواند با متخلفان برخورد کند اما در حال حاضر که قیمت‌ها هر روزه تغییر می کند نمی‌توان چنین مکانیزمی را در پیش گرفت.

این نماینده مردم در مجلس دهم خاطرنشان کرد: کمیسیون صنایع پیش از این بارها روسای ستاد تنظیم بازار و سازمان حمایت از مصرف کننده را به دلیل گرانی‌های موجود در بازار مورد بازخواست قرار داد اما به نظر می‌رسد این تذکرت تاثیری نداشته است.

وی با بیان اینکه اقدامات انجام گرفته برای تثبیت قیمت‌ها کافی نیست، ادامه داد: تعداد نیروی انسانی سازمان حمایت از مصرف‌کننده کم است در نتیجه این سازمان نمی‌تواند به درستی به وظیفه خود عمل کند از سوی دیگر سازمان‌های امور استخدامی و برنامه و بودجه در زمینه تامین بودجه برای به کارگیری نیروی کار همکاری های لازم را با وزارت صمت ندارند.

رضیان تصریح کرد: یکی دیگر از مشکلات در زمینه تثبیت قیمت‌ها از نظر سازمان حمایت از مصرف کننده قرادادی بودن بازرسان این سازمان است به زعم آنها قراردادی بودن بازرسان باعث شده آنها به درستی بر وضعیت بازار نظارت نکنند.

این نماینده مردم در مجلس با بیان اینکه بهانه‌های سازمان حمایت از مصرف کننده برای عدم تثبیت قیمت در بازار پذیرفتنی نیست، گفت:کنترل بازار با سازمان حمایت از مصرف کننده است و این سازمان باید ابزارهای عملی شدن این وظیفه را تامین کند.

عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بیان کرد: برای واردات کالا ارز ۴۲۰۰ تومانی اختصاص داده می‌شود اما این کالاها با قیمت‌های چند برابری به سفر مردم می‌رسد علت این امر را باید در مکانیزم نامناسب به کار گرفته شده جستجو کرد

اقتصاد کلان
شناسه : 32766
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا