بسته شدن پرونده اخذ مالیات به شیوه علی الرأس

جهان صنعت نیوز|  رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست امروز (دوشنبه، ۱۷ تیرماه) کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، گفت: کشور اداره نمی شود مگر با اخذ مالیات صحیح و شفاف به ویژه در شرایط کنونی که مشکلات خاصی در اقتصاد کشور وجود دارد و دشمنان تلاش می کنند که مضایق بیشتری برای کشور فراهم کنند، بنابراین در این شرایط باید توجه ما به درآمدهای مالیاتی بیشتر معطوف شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اخذ مالیات صحیح و عادلانه از مردم به سیستم صحیح نیاز دارد، افزود: سامانه جامع مالیاتی در کشور راه اندازی شده و لازمه کارکرد صحیح آن انتقال اطلاعات دقیق تمامی دستگاه ها در این سامانه است.

وی ادامه داد: برخی دستگاه ها در یک ناهماهنگی مختصر اطلاعات خود را به صورت کامل در اختیار این سامانه قرار نداده اند و با توجه به اینکه از ۳۱ تیرماه بحث مالیات علی الرأس تمام می شود لازم است تمامی دستگاه ها اطلاعات کامل خود را در این سامانه درج کنند.

حضرتی با اشاره به حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و شهردار تهران و مسئولان برخی دستگاه های دیگر اجرایی، در نشست امروز کمیسیون اقتصادی، تاکید کرد: در این نشست مشکل عدم هماهنگی لازم بین تمامی دستگاه ها برای درج اطلاعات کامل خود در این سامانه مورد بحث قرار گرفت که براین اساس تاکید شد اگر مشکل در قانون است مجلس آن را اصلاح کرده و اگر مشکل در اجرا است قوه مقننه از باب وظیفه نظارتی راهی برای حل و فصل آن بیاندیشد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مقرر شده تا هفته آینده جلساتی بین دستگاه های مختلف و سازمان امور مالیاتی برگزار شود تا اطلاعات دستگاه ها در سامانه جامع مالیاتی درج شود که امیدوارم تا هفته آینده شاهد رفع تمام این مسائل باشیم.

اقتصاد کلانپیشنهاد ویژه
شناسه : 32998
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا