برگزاری نمایشگاهی جدید برای معرفی نیازمندی‌های بخش صنعت

جهان صنعت نیوز|  از سوی وزارت صنعت معدن و تجارت نمایشگاهی از نیازهای فناوری و صنعتی کشور با حضور صنایع بزرگ و کارخانجات تولیدی کشور با عنوان “نخستین نمایشگاه فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید” از امروز پنج شنبه ۲۷ تیرماه برگزار می‌شود.


این نمایشگاه که تا ۳۰ تیرماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بینالمللی تهران ادامه دارد، سعی دارد به جای عرضه توانمندی شرکت‌ها، به ارائه نیازمندی‌های آنها اختصاص یابد و فرصت مناسبی برای آگاهی شرکت‌ها از نیازهای صنایع بزرگ خواهد بود تا بتوانند با استفاده از توان فنی و مهندسی خود نسبت به ارائه راه حل و یا تولید محصول و انعقاد قرارداد بپردازند.

دکتر مسعود برومند دبیر شورای عالی عتف در حاشیه یکصد و هشتاد و یکمین جلسه کمیسیون دائمی شورای عتف در جمع خبرنگاران با اشاره به تعهدات وزارتخانه‌های علوم و صنعت، معدن و تجارت و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در زمینه حمایت از تولید داخل گفت: هر کدام از این دستگاه‌ها با اعطای تسهیلات و امکانات در این زمینه گام برداشته‌اند.

برومند با اشاره به برگزاری اولین نمایشگاه فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید از امروز ۲۷ تیرماه، یادآور شد: در حاشیه این نمایشگاه نشستی با مدیران ارتباط با صنعت دانشگاه در روز شنبه ۲۹ تیرماه برگزار خواهد شد.

وی از برگزاری پاویونی در این نمایشگاه از سوی وزارت علوم خبر داد و اظهار کرد: در این بخش فضایی برای ایجاد ارتباط میان صاحبان فناوری و متقاضیان فناوری ایجاد شده است.

معاون پژوهشی وزارت علوم در پاسخ به این سوال که این نمایشگاه با نمایشگاه تستا وزارت علوم در خصوص ارائه نیازهای دستگاه‌ها چه تفاوتی دارد؟ خاطرنشان کرد: این دو نمایشگاه از نظر ماهینی تفاوتی با یکدیگر ندارد ولی در نمایشگاه تستا نیازهای کلیه بخش‌ها عرضه شده ولی در نمایشگاه وزارت صنعت، نیازهای مرتبط با این وزارتخانه ارائه می‌شود.

وی در عین حال با تاکید بر راه‌اندازی سامانه‌ای برای جمع آوری این نیازها، اظهار کرد: این سامانه ملی موجب می‌شود که شرکت‌ها با ورود به آن بر اساس نیازهای موجود در بخش صنعت، حرکت خواهد کرد.

در این نمایشگاه همچنین شبکه فن بازار ملی ایران با ظرفیت ۷ “بروکر” (مشاور) خود در این نمایشگاه حضور دارد و برای هماهنگی جلسات B2B و تنظیم صورتجلسات و تفاهمات اولیه آماده خدمت رسانی است.

نمایشگاه تقاضای ساخت و تولید ایرانی (تستا) با هدف شناخت و استفاده از قابلیت‌ها و پتانسیل‌های فنی و تخصصی صنعتگران داخل کشور در زمینه تولید و ساخت مواد، قطعات، تجهیزات و سیستم‌های مورد نیاز داخلی کشور، با همکاری دبیرخانه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری و مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری همزمان با نوزدهمین نمایشگاه “دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن‌بازار” و ششمین نمایشگاه “تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران” از ۳ تا ۶ دی ماه سال گذشته برگزار شد.

فراهم کردن امکان ارتباط تقاضا و عرضه، تغییر رویکرد فعالیت‌های علمی و تحقیقاتی به مساله محوری و رفع نیازهای کشور توسط ظرفیت‌های علمی و تخصصی داخل کشور از اهداف این نمایشگاه به شمار می‌رود. ویژگی مهم این نمایشگاه ارائه نیازمندی‌ها به جای عرضه توانمندی‌ها و پاسخگویی به نیازمندی‌های مورد نیاز صنایع با استفاده از توان داخلی بوده است.

اقتصاد کلان
شناسه : 35041
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا