برنده های امروز،خریداران دیروز

جهان صنعت نیوز|  کندل منفی سنگین روز سه شنبه که به ریزش ۷ هزار واحدی شاخص کل در چند ساعت انجامید، اضطراب بسیاری در بین فعالان بازار پدید آورد. شایعات منتشر شده درباره صورت های مالی شرکت ها در سه ماهه نخست امسال از یک سو و نزدیک شدن دو نرخ نیمایی و بازار آزاد از سوی دیگر سبب شد تا ترس از ریزش های بزرگ سهامداران هیجانی را تحت تاثیر قرار داده و صف فروش را تشکیل دهند.

امروز اما شرایط نسبت به دیروز برای سهامداران بهتر بود. با پشتیبانی بازیگردانان و سرمایه های بزرگ، بورس امروز بازگشت امیدوارکنندهای داشت .

اگرچه به نظر می رسید روند کاهشی نرخ ارز در بازار آزاد و عقبنشینی از نرخهای سامانه نیما امروز هم موجب کاهش قیمتها شود،اما حضور به موقع حقوقی های بازار سبب مثبت شدن روند معاملات شد.

امروز مجموع ارزش معاملات ۱۸۹۶ میلیاردتومان بود و شاخص بورس در ایستگاه ۲۴۶ هزار و ۷۹۰ واحد باقی ماند. نمادهای اثرگذار امروزبر شاخص اخابر،فارس،وغدیر،ومعادن،تاپیکو ونوری گزارش شد،ضمن اینکه بازگشایی کگل بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص گذاشت.

تحلیلگران بازار معتقدند، معاملات در اغلب نمادها برای روز شنبه شرایط متعادلی دارد. در بین کالاییها میتوان به سهام پرتقاضای پتروشیمی که در انتظار سودهای جذاب سهماهه و احتمالا شناسایی درآمد حاصل از تسعیر ارز قرار دارند،اشاره کرد.

به گفته آنان اینکه بازار به روند صعودی خود ادامه میدهد یا خیر، باید منتظر نشانه های دو روز اول هفته آتی بود.زیرا در شرایط بازار هیجانی معمولا بازنده ها تازهواردها، ناشکیباها و معاملهگران هیجانی هستند که با هر موج صف فروش تشکیل می دهند.حال آنکه برندهها، خریداران دیروز هستند.

اقتصاد کلانبانک و بیمهپیشنهاد ویژه
شناسه : 34992
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا