برای ارائه اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده تا امروز فرصت دارید

به گزارش جهان صنعت نیوز:  مالیات بر ارزش افزوده، مالیات غیرمستقیمی است که بر تفاوت بین ارزش کالاها و خدمات عرضه شده با ارزش کالاها و خدمات خریداری یا تحصیل شده در یک دوره معین وضع می‌شود.  


قانون مالیات بر ارزش افزوده در سال ۱۳۸۷ به صورت آزمایشی تصویب و هر ساله در بودجه تمدید شد تا اینکه برای بودجه سال ۱۳۹۹  این قانون تا مهرماه آن سال اعتبار داشت اما در آبان ماه سال ۱۳۹۹ تا زمان تصویب و لازم الاجرا شدن لایحه اصلاح و دائمی شدن این قانون، توسط مجلس شورای اسلامی به مدت یک سال تمدید شد.

پس از این، قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده در اوایل خرداد سال گذشته تصویب و در تیرماه نیز به رئیس جمهوری ابلاغ شد که طبق اعلام سازمان امور مالیاتی اجرای این قانون از ۱۳ دی ماه سال گذشته آغاز شده است.

اما در این زمینه، سازمان امور مالیاتی اعلام کرد که تا زمان راه‌اندازی سامانه مؤدیان، نحوه ارائه اظهارنامه مالیاتی و رسیدگی به آنها، حسب مقررات قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۱۳۸۷ است.  

لازم به ذکر است که براساس اعلام وزیر اقتصاد، سامانه مودیان در هفته جاری رونمایی خواهد شد. 

در این بین، مؤدیان مالیاتی باید حداکثر ۱۵ روز پس از پایان هر فصل مالیات مربوطه در این زمینه را پرداخت کنند که براساس اعلام سازمان امور مالیاتی، آخرین مهلت تسلیم اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده فصل بهار سال ۱۴۰۱ و پرداخت مالیات متعلق، تا پایان امروز (۲۶ تیرماه) است.  

بنابراین، برای بهره‌مندی از مزایای پیش‌بینی شده در قانون و جلوگیری از جرائم قانونی مربوطه ضروری است تا تاریخ مذکور، اظهارنامه خود را از طریق سامانه my.tax.gov.ir ارائه کنند. 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 275619
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا