بخش خصوصی ایران آماده مشارکت در بازسازی سوریه است

به گزارش جهان صنعت نیوز: «غلامحسین شافعی» در همایش توسعه روابط اقتصادی ایران و سوریه با بیان اینکه روابط دو کشور مبتنی بر علایق مشترک در مسائل اقتصادی است، تصریح کرد: تلاش شده تا روابط خوب در سطوح بالای حاکمیتی به اتاق‌ها تسری پیدا کند که در این راه نیاز به تبادل اطلاعات، ایجاد بانک اطلاعاتی و آشنایی با قوانین و مقررات و فرصت‌های تجاری برای افزایش همکاری وجود دارد که همایش امروز در این راستا برگزار شده است.

وی با اشاره به پیشرفت در سطح روابط اقتصادی دو کشور طی سال‌های اخیر، خاطرنشان کرد: تا رسیدن به اهداف و سطح مطلوب تجاری فاصله بسیاری وجود دارد که با حمایت دولت‌ها برای فراهم شدن زیرساخت و اجرایی‌شدن توافقات تجارت آزاد همگام با بخش خصوصی امکان‌پذیر می‌شود.

شافعی با بیان اینکه توسعه روابط دوجانبه موجب رشد تجارت دو کشور خواهد شد، اظهار داشت: اشتیاق بازرگانان برای همکاری گسترده و همه‌جانبه، پیام خوب پارلمان بخش خصوصی برای دستیابی به اهداف تجاری است.

وی افزود: برای افزایش سطح مبادلات در مرحله اول به یک میلیارد دلار در سال، نیازمند فعالیت موثر ایران است که با برنامه‌ریزی دقیق در حوزه‌های مختلف، از جمله کمک در بازسازی سوریه با حضور فعال شرکت‌های ایرانی به نتیجه خواهد رسید و همچنین در بخش صنعت و کشاورزی پیوند تشکلات به دانش به دو کشور کمک خواهد کرد.

رییس اتاق بازرگانی ایران گفت: اتاق‌های مشترک بازوان اجرایی ملی دو کشور هستند و نقش تعیین‌کننده‌ای در توسعه روابط تجاری دارند که با نقشه عملی گام‌های موثری در این زمینه بردارند.

وی تاکید کرد: با توجه به پیشرفت‌های بخش کشاورزی ایران با عنایت به زمین‌های حاصلخیز سوریه، سرمایه‌گذاری و کشت فرا سرزمینی با تجهیزات ایرانی و نصب و راه‌اندازی ماشین‌آلات انجام شود و صنایع بسته‌بندی در دستور کار قرار بگیرد.

شافعی خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی منظم برای برگزاری نمایشگاه‌ها و سمینارهای مشترک جهت آشنایی بازرگانان دو کشور، زمینه‌ساز افزایش حجم مبادلات ایران و سوریه می‌شود.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 265256
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا