حرکت دست به عصای سهامداران

جهان صنعت نیوز| شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در معاملات روز چهارشنبه با ۷۲۸ واحد ریزش همراه شد و در نهایت به رقم ۲۱۱ هزارو ۱۷ واحدی عقب نشینی کرد. در همین حال، ۱۹ صنعت موفق به کسب بازدهی مثبت و در طرف مقابل ۱۷ صنعت نیز با کسب بازدهی منفی به کار خود پایان دادند.


علاوه بر این، شاخص بازار اول با ۵۷۶ واحد ریزش همراه شد و به رقم ۱۵۸ هزارو ۳۷۲ واحدی بازگشت. در نقطه مقابل شاخص بازار دوم بورس تهران نیز با یک هزارو ۲۶۱ واحد افت به رقم ۴۰۶ هزارو ۴۵۵ واحدی ریزش پیدا کرد.

افزون بر این، شاخص کل هم وزن با ۵۰۶ واحد رشد رو به رو شد و توانست رقم ۴۵ هزارو ۷۳۷ واحدی را به خود اختصاص دهد.

بر اساس این گزارش در معاملات امروز بازار سهام نماد شرکت های ایران ترانسفو، ملی سرب و روی ایران، لوله و ماشین سازی ایران، کارتن ایران و… شاهد صف های طولانی خرید بودند.

این در حالی است که برترین صف های فروش نیز در معاملات روز جاری به نماد شرکت های بانک انصار، سرمایه گذاری صنعت نفت، نهاد های  بورس اوراق تهران، فولاد خراسان، پتروشیمی پردیس و… اختصاص پیدا کرد.

به هر روی، نماد شرکت های نفت بهران، تولید مواد اولیه  دارو پخش، نفت سپاهان، ریخته گری تراکتورسازی ایران و… بیش ترین افزایش قیمت را در داد و ستد های روز چهارشنبه تجربه کردند.

علاوه بر این، بیش ترین کاهش قیمت در بازار امروز را شرکت های ح.قطعات اتومبیل ایران، ح.سیمان صوفیان، سرمایه گذاری اعتبار ایران، ایران مرینوس و… به ثبت رساندند.

بر این اساس، ارزش معاملات روز جاری به رقم ۱۲۸ میلیارد  تومان رسید و حجم معاملات نیز رقم ۳.۸میلیارد سهم و اوراق مالی را نشان داد. این در حالی است که تعداد معاملات امروز ۲۸۸ هزارو ۷۷۴ نوبت معاملاتی گزارش شده است.

از سویی دیگر، شاخص کل فرابورس نیز با افت بی از ۴ واحدی همراه شد و به رقم ۲۵۸۳ واحدی عقب نشینی کرد

بانک و بیمه
شناسه : 18952
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا