بازگشت بورس به مدار مثبت در دومین روز هفته

به گزارش جهان صنعت نیوز: بازار سهام معاملات خود را در دومین روز هفته نوسانی و پرعرضه آغاز کرد به طوری که شاخص کل بورس در همان ساعت نخست معاملات با افت همراه شد اما در ادامه با بهبود تقاضا از افت شاخص کل کاسته و به مدار مثبت بازگشت که در پایان معاملات رشد ۱۳۴۶ واحد را ثبت کرد.


با فشار فروش  در پایان معاملات امروز (یکشنبه، ۱۲ تیر ماه) با یک هزار و ۳۴۶ ‌واحد افزایش، در ارتفاع یک ‌میلیون و ۵۰۲‌ هزار واحدی قرار گرفت.

معامله‌گران امروز در دو بازار بورس و فرابورس بیش از ۹ میلیارد و ۱۵۱ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار را به ارزش ۶۳ هزار و ۳۰۸ میلیارد ریال معامله کردند.

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز با بیش از یک هزار و ۳۴۶ واحد افزایش، در ارتفاع یک میلیون و ۵۰۲ هزار واحد ایستاد.

شاخص هم‌وزن با یک هزار و ۱۵۹ واحد افزایش به ۴۱۸ هزار و ۳۶۲ واحد و شاخص قیمت با ۷۰۶ واحد رشد به ۲۵۵ هزار و ۱۰۸ واحد رسید.

شاخص بازار اول، یک هزار و ۴۰۵ واحد کاهش و شاخص بازار دوم، ۱۰ هزار و ۱۴۶ واحد افزایش را ثبت کرد.

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از پنج میلیارد و ۱۴۱ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۳۴ هزار و ۲۱۳ میلیارد ریال معامله شد.

همچنین صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۷۴۲ واحد، فجر انرژی خلیج فارس (بفجر) با ۴۵۳ واحد، پتروشیمی نوری (نوری) با ۴۳۴ واحد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۴۰۷ واحد و معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با ۳۵۳ واحد با تاثیر مثبت بر شاخص بورس همراه شدند.

در مقابل ملی صنایع مس ایران (فملی) با یک هزار و ۱۱۲ واحد، بانک ملت (وبملت) با ۲۵۸ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۲۲۲ واحد، توسعه معادن و فلزات (ومعادن) با ۱۹۴ واحد، فولاد خوزستان (فخوز) با ۱۵۱ واحد و توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) با ۱۴۱ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.

بر پایه این گزارش، امروز نماد سیمان آبیک (سآبیک)، گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو (خگستر)، پالایش نفت اصفهان (شپنا)، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا)، ملی صنایع مس ایران (فملی)، ایران خودرو (خودرو) و انتقال داده های آسیاتک (آسیاتک) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه یک میلیارد و ۱۳ میلیون برگه سهم به ارزش سه هزار و ۴۸۵ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۱۳ واحد کاهش داشت و به ۲۰ هزار و ۱۹۵ واحد رسید.

در این بازار چهار میلیارد و ۱۰ میلیون برگه سهم و اوراق مالی به ارزش ۲۹ هزار و ۹۵ میلیارد ریال دادوستد شد، تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۲۲۹ هزار و ۷۷۶ نوبت بود.

نمادهای تولید نیروی برق دماوند (دماوند)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، تولید برق عسلویه مپنا (بمپنا)، بانک دی (دی)، نیروگاه زاگرس کوثر (بزاگرس)، سیمان ساوه (ساوه) و پالایش نفت لاوان (شاوان) با تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس همراه بودند.

همچنین پلیمر آریا ساسول (آریا)، بهمن دیزل (خدیزل)، شرکت سرمایه‌گذاری صبا تامین (صبا)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، پتروشیمی تندگویان (شگویا) و فرآروده‌های غذایی و قند چهارمحال (قچار) تاثیر منفی بر شاخص فرابورس داشتند.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانبانک و بیمه
شناسه : 272794
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا