بازدهی بورس در هفته‌ای که گذشت

جهان صنعت نیوز  |   در یک هفته کاری اخیر بازدهی بورس تهران شاخص کل ۱۵۸۱ واحد رشد کرد و بازده متوسط ۰.۶ درصدی را از آن سهامداران کرد.


در ۵ روز کاری بورس تهران در هفته اخیر شاخص کل بازده نقدی و قیمتی ۱۵۸۱ واحد رشد کرد این شاخص در چهارشنبه دوم مرداد ماه سال جاری در تراز ۲۵۲ هزار و ۸۶۴ قرار داشت و توانست تا پایان هفته کاری جاری تا عدد ۲۵۴ هزار و ۴۴۵ بالا رود.

شاخص آزاد شناور در تاریخ یاد شده ۲۸۰ هزار و ۷۸۳ بود که با گذشت ۵ روز کاری به رقم ۲۸۲ هزار و ۷۷۲ رسید. همچنین شاخص بازار اول به ۳۴۳ واحد افزایش عدد ۱۸۶ هزار و ۶۶۲ را تجربه کرد. شاخص بازار دوم نیز با رشد ۶۸۱۹ واحدی مواجه شد.

ارزش کل معاملات بورس تهران در هفته گذشته ۵۴۱۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بود اما این آمار در این هفته ۴۲۴۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان رسید در نتیجه ارزش معاملات در این مدت شاهد ۲۱.۵ درصد کاهش بوده است.

حجم معاملات نیز در هفته گذشته ۱۰ هزار و ۳۹۹ میلیون سهمخ و اوراق مالی بود که در  ۵ روز اخیر به ۱۰ هزار و ۴۳ میلیون سهم رسید در نتیجه این آمار با ۳.۵ درصد رشد مواجه بوده است.

از ابتدای سال جاری تا کنون با توجه به رشد شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران، قیمت سهم ها به طور متوسط ۴۲ درصد رشد داشته است. طبیعی است که در این میان حرفه ای ها بیشترین سود را کرده باشند و غیر حرفه ای‌ها حتی در این بازار نیز با زیان مواجه شده باشند.  چرا که معامله مستقیم در بازار سهام نیاز به دانش، مهارت و تجربه دارد و از طرفی همانطور که بیان شد ۴۲ درصد رشد شاخص بیانگر رشد متوسط قیمت سهم‌ها (متوسط غیر وزنی) است.

اقتصاد کلانبانک و بیمه
شناسه : 38379
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا