بازار خودرو ریسکی شد؛ خریداران هیجانی نشوند

به گزارش جهان صنعت نیوز: بازار خرید و فروش خودرو طی روزهای اخیر تحت تاثیر نوسانات نرخ دلار با التهابات قیمتی روبرو شده است. اما خریداران خودرو باید دقت کنند درگیر رفتارهای هیجانی در بازار نشده و با دقت بیشتری نسبت به خرید خودرو اقدام کنند.

قیمت برخی از خودروها این روزها با رشد بیش از ۱۰ میلیون تومانی روبرو شده است که اگر بررسی جدی در این رابطه صورت بگیرد خریدار متوجه می شود قیمت ها کاذب بوده و به نوعی فروشندگان برای بازار گرمی قیمت های بالایی را برای انواع خودروها اعلام  می کنند.

نکته قابل توجه اینجاست قیمت های بالای خودرو در حالی از سوی فروشندگان اعلام می شود که عملا خرید خودرو در بازار متوقف شده و مصرف کنندگان منتظر تعیین و تکلیف قیمتها هستند.

فعالان بازار در این شرایط معتقدند باید از رفتارهای هیجانی جلوگیری کرد چرا که معاملات امروز ریسک بالایی داشته و نمی توان به سود آن خوش بین بود.

به اعتقاد فعالان بازار، آن دسته از افرادی که نیاز ضروری به خرید خودرو دارند می توانند خودرو خریداری کنند اما آن دسته از مردم که قصد تعویض خودروهای خود را دارند و یا به دنبال سود هستند باید دقت کنند که معاملات در بازار ریسک بالایی دارد.

بررسی در بازار امروز نشان از آن دارد که قیمت انواع خودروهای داخلی نسبت به روزگذشته تغییر چندانی نداشته است با این وجود خبری از مشتری نیست.  در حال حاضر پژو ۲۰۷ دنده ای ۴۱۵ میلیون تومان، تیبا ۲ با قیمت ۲۱۳ میلیون تومان و رانا پلاس با قیمت ۳۳۰ میلیون تومان فروخته می شود.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانصنعت و معدن
شناسه : 301950
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا