بارش‌های ۳ روزه در ۹ استان/ کاهش دما در استان‌های ساحلی دریای خزر

به گزارش جهان صنعت نیوز:  بر اساس تحلیل نقشه‌های پیش‌یابی سازمان هواشناسی امروز به تدریج با نفوذ جریانات مرطوب شمالی به سواحل دریای خزر در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، شمال و شرق آذربایجان شرقی، ارتفاعات شمال زنجان و قزوین و در اواخر وقت در خراسان شمالی بارش باران گاهی وزش باد شدید و رعدوبرق پیش بینی می‌شود. در ساعات بعدازظهر در ارتفاعات جنوب فارس و غرب هرمزگان نیز افزایش ابر و رگبار پراکنده روی می‌دهد.

فردا چهارشنبه وضعیت بارش مشابه امروز خواهد بود و طی این دو روز بارش در گیلان و اردبیل شدت خواهد داشت. کاهش ۳ تا ۵ درجه ای دما در سواحل دریای خزر روی می‌دهد و دریای خزر مواج خواهد بود.

 بر اساس اعلام سازمان هواشناسی در ارتفاعات شمال زنجان،‌گیلان،‌ مازندران و گلستان بارش پیش بینی می‌شود. روز جمعه ۱۹ شهریور در مازندران و گلستان بارش‌های پراکنده و خفیف روی می‌دهد. طی روزهای پنجشنبه و جمعه در شمال شرق و شرق کشور کاهش نسبی دما و وزش باد شدید پیش بینی می شود.

شنبه و یکشنبه هفته آینده در اکثر مناطق کشور آسمان صاف و آرام است و افزایش دما در سواحل دریای خزر روی می‌دهد. از امروز تا پنجشنبه در نوار شرقی کشور وزش باد شدید پدیده حاکم است که در شرق خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان در برخی ساعات همراه با گردوخاک خواهد بود.

همچنین طی امروز و چهارشنبه در جنوب سمنان، جنوب تهران،‌البرز و قم وزش باد شدید گاهی همراه با گردوخاک پیش بینی شده است.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 214023
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا