اولین اقدام وزیر پیشنهادی کار در صورت کسب رأی اعتماد

به گزارش جهان صنعت نیوز:  رضا محمودی درخش درباره معرفی وزیر پیشنهادی تعاون کار و رفاه اجتماعی ابراز عقیده کرد و گفت:حضور آقای عبدالملکی در وزارت کار یکسری فرصت ها را ایجاد می کند و نقاط قوتی برای بخش به وجود می آورد اما انتظار داریم اولین گامی که وزیر پیشنهادی کار یا هر فرد دیگری که وارد وزارت کار می شود بردارد، بحث واکسیناسیون است.


وی با اشاره به افزایش آمار فوتی های کرونا و حفظ سلامتی شهروندان و نیروهای کار در کشور، گفت: با توجه به شرایط کنونی کشور و تاکید مقام معظم رهبری بر اهمیت تسریع واکسیناسیون در کشور، انتظار داریم که ایشان به این مساله به عنوان اولین اقدام در بدو ورود به وزارتخانه توجه کند و واکسیناسیون را برای تمام واحدهای صنعتی و تولیدی به خصوص واحدهای بزرگ در دستور کار قرار بدهد.

محمودی درخش افزود: اگرچه کار واکسیناسیون در برخی از واحد آغاز شده ولی به نظر می رسد که سرعت آن باید بیشتر شود. بسیاری از واحدهای تولیدی و کارخانه ها که با معیشت و ارتزاق مردم در ارتباط هستند و نمی‌توانند کار را تعطیل کنند باید هر چه سریعتر در اولویت واکسیناسیون قرار بگیرند چرا که واکسیناسیون کارگران هزینه کمتری را برای وزارت کار به دنبال دارد.

عضو هیات مدیره انجمن علمی تعاون خاطرنشان کرد: در بحث ایمنی و بهداشت کار که یکی از تاکیدات اساسی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است باید فعال‌تر عمل می کردیم و در یک برنامه کوتاه مدت سه ماهه بحث واکسیناسیون کارگران را با سرعت بیشتر به سرانجام می رساندیم لذا امیدواریم وزیر پیشنهادی کار در صورت کسب رأی اعتماد با قدرت جوانی خود و ایده‌های جدیدی که به این وزارتخانه خواهد آورد در بدو ورود نسبت به واکسیناسیون کارگران اقدام عاجل صورت دهد.

این کارشناس حوزه کار و تعاون در ادامه مجموعه تعاونی‌های مرزنشینان را جزو دهکهای یک و دو جامعه دانست که حمایت لازم از آنها صورت نگرفته و معیشت آنها آن طور که باید مورد توجه واقع نشده است.

وی افزود: بخشی از مرزنشینان شامل کولبرانی هستند که به دلایل مختلفی نظیر شرایط آب و هوایی یا رفتن روی مین کشته می شوند لذا از وزیر پیشنهادی کار می خواهیم که در این زمینه برنامه داشته باشد، مرزنشینان را ساماندهی کند و دولت سهمیه های ورودی و خروجی کشور را در اختیار آنها قرار بدهد.

وی افزود: هزینه نگهداری و امنیت کشور به شدت بالا است و ما می توانیم این هزینه را با داشتن تعاونیهای مرزنشین که در حراست و حفاظت از مرزهای کشور از خود گذشتگی بسیاری نشان دادند، به حداقل برسانیم.

محمودی درخش تصریح کرد: اگر بتوانیم حضور مردم در مناطق مرزی را تقویت کنیم، بخشی از هزینه ها را از دوش نیروهای نظامی کاهش داده و از ظرفیت تعاونی های مرزنشین به نحو شایسته استفاده کردیم.

وی ادامه داد: با وضعیتی که هم اکنون کشور همسایه ما، افغانستان پیدا کرده و اوضاع آن به هم ریخته است باید کمک کنیم که مرزهای شرقی ما در امنیت باشند و تعاونی ها در آنجا توسعه پیدا کنند و اعضایشان باقی بمانند.

عضو هیات مدیره انجمن علمی تعاون تصریح کرد: در بحث فقر زدایی از این مناطق با ابزارهایی مثل بیمه روستاییان، کولبران و مرزنشینان را می توانیم به گروههای هدفی که در بیمه روستاییان است اضافه کنیم و دولت سهم بیمه آنها را پرداخت کند و آنها را با نهادسازی در بستر الکترونیک به عضویت صندوق بیمه روستاییان درآورد تا ضمن تقویت معیشت، امکان بهره مندی از مزایای بازنشستگی برایشان به وجود آید و با این کار آنها را تله فقر نجات بدهیم تا فشار بر این گروه کمتر شود.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 209866
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا