امکان گزارش‌دهی تخلفات احتمالی ناظر توسط سهام‌داران بورسی

به گزارش جهان صنعت نیوز: حمید اسکندری در نشست خبری، با بیان اینکه صورت‌های مالی شرکت توسعه مدیریت و اموزش بورس راه‌اندازی شده است، گفت: افراد می‌توانند جزئیات این صورت‌ها را در سامانه کدال مشاهده کنند.


وی با تاکید بر اینکه شرکت توسعه مدیریت و آموزش بورس در حوزه توسعه فرهنگ‌سازی سهام‌داری ماموریت دارد، اظهار کرد: با توجه به افزایش تعداد سهام‌داران بورسی در چند سال قبل و تغییر ترکیب سهام‌داری، این نیاز وجود داشت که اصحاب فرهنگ و هنر در کنار بازار سرمایه قرار بگیرند.

مدیرعامل شرکت توسعه مدیریت و آموزش بورس ادامه داد: حوزه سواد مالی و تربیت اقتصادی اولویت جدی شرکت توسعه مدیریت است و برنامه‌های مهمی را در این حوزه شاهد خواهیم بود.

اسکندری با اشاره به اهمیت شرکت‌های دانش بنیان، عنوان کرد: با توجه به اهمیت شرکت‌های دانش بنیان در بازار سرمایه، پاوین این شرکت‌ها در نمایشگاه بورس کیش با حضور معاونت علمی ریاست جمهوری تشکیل خواهد شد.

امکان تمدید گواهی‌نامه‌های حرفه‌ای

وی در ادامه با تاکید بر اینکه گواهی‌نامه‌های حرفه‌ای از سال‌های قبل مورد توجه قرار داشت، اظهار کرد: این گواهی نامه‌ها از سال قبل الکتریکی شده و ظرفیت آموزش نیز افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت توسعه مدیریت و آموزش بورس ادامه داد: همچنین سامانه تمدید گواهی‌نامه حرفه‌ای ساماندهی شده و به زودی راه‌اندازی خواهد شد تا امکان تمدید گواهی‌نامه‌ها فراهم شود.

راه اندازی مرکز ارتباط بازار سرمایه

اسکندری از راه‌اندازی مرکز ارتباط بازار سرمایه اظهار کرد: این مرکز سال قبل راه اندازی شد و یک دوره ازمایشی سه ماهه را طی کرده است. ظرفیت این مرکز سه میلیون تماس در سال است که این ظرفیت در صورت نیاز قابلیت افزایش دارد.

وی ادامه داد: سهام‌داران از طریق این مرکز می‌توانند تخلفات احتمالی نهاد ناظر را گزارش دهند و درخواست‌های خود را پیگیری کنند. همچنین این مرکز از سامانه‌هایی که در اختیار سهام‌داران قرار دارد، مانند سامانه کدال پشتیبانی می‌کند.

به گفته اسکندری این سامانه به صورت ۲۴ ساعته و در هفت روز هفته با شماره ۶۳۷۵ پاسخگو خواهد بود.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانبانک و بیمه
شناسه : 279270
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا