اما و اگرهای بسته حمایتی دولت

جهان صنعت نیوز: بامداد ۲۴ آبان ماه (جمعه) قیمت بنزین گران شد. براین اساس قیمت هر لیتر بنزین سهمیه‌ای ۱۵۰۰ تومان و قیمت هر لیتر بنزین آزاد به سه هزار تومان رسید.

پس از افزایش قیمت بنزین، رییس سازمان برنامه و بودجه، هدف از اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت و اصلاح قیمت بنزین را حمایت معیشتی از ۱۸ میلیون خانوار اعلام کرد و گفت: این طرح در راستای مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سه قوه اجرا می‌شود.

«محمدباقر نوبخت» تاکید کرد که از محل افزایش قیمت بنزین ۲۹ تا ۳۰ هزار میلیارد تومان درآمد خواهیم داشت که ظرف کمتر از ۱۰ روز به حساب خانوارهای واجد شرایط پرداخت می‌شود.

حال سوالی که بین افراد مطرح می‌شود این است که چه کسانی واجد شرایط هستند؟ آیا دهک‌های بالای جامعه که حذف شدند مشمول سبد حمایتی می‌شوند؟ افرادی که به صورت داوطلبانه از دریافت یارانه انصراف دادند با شرایط موجود می‌توانند بسته حمایتی دریافت کنند؟

«علی ربیعی» سخنگوی دولت روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران از بررسی چگونگی حمایت اجتماعی و معیشتی از هفت دهک جامعه در جلسه خبر داد و گفت که ابعاد، خانوارهای مشمول، شیوه اعتراض، تامین منافع و درآمد طرح بررسی شد.

دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس‌جمهوری افزود: این طرح بیش از ۱۸ میلیون خانوار و احتمالا افرادی که بیرون از این محاسبات مانده‌اند را در بر خواهد گرفت و حدود ۶۰ میلیون نفر را شامل می‌شود که با درگاه تعیین شده توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مشمول دریافت حمایت‌های اجتماعی معیشتی می‌شوند.

ربیعی تاکید کرد: مددجویان، زنان سرپرست خانوار، افراد دارای درآمد ثابت مانند کارگران و بازنشستگان شامل این حمایت هستند.

وی تصریح کرد: نه تنها دهک‌های پایین بلکه طبقات متوسط به پایین نیز سبد حمایتی دریافت می‌کنند و دهک‌هایی که درآمد بسیار بالا دارند، از این طرح خارج می‌شوند البته شیوه اعتراض باز است.  

سخنگوی دولت اضافه کرد: هر زمان اعتراض پذیرفته شود، این پول برای افراد معترض ذخیره می‌شود. هیچ جای نگرانی نیست و با دقت فرمانداران، بخشداران، ستاد اجرایی وزارت رفاه و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی با هماهنگی با یکدیگر به سرعت این رسیدگی‌ها را انجام خواهند داد.

«محمد باقر نوبخت» روز گذشته (جمعه) در برنامه تلویزیونی گفت: پیشتر تعدادی از خانوارها برای کمک به دولت و جامعه از دریافت یارانه خود انصراف داده بودند، اما در این شرایط این خانواده‌ها نیز می توانند از یارانه معیشتی اصلاح قیمت بنزین برخوردار شوند.

همچنین سخنگوی دولت در حاشیه بازی خیریه ستاد مبارزه با مواد مخدر در جمع خبرنگاران گفت: دولت وضعیت افراد و خانواده‌هایی که از پوشش طرح حمایت دولت بیرون ماندند را بررسی و تلاش می کند به مجموعه طرح حمایت اضافه شوند؛ جای هیچ نگرانی نیست تمام کسانی که حتی از همین امروز اضافه شوند پول آنها ذخیره می شود.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانپیشنهاد ویژه
شناسه : 62465
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا