اقدام عجیب دولت در حذف مسکن از لایحه مالیات بر عایدی سرمایه

 جهان صنعت نیوز|  سخنگوی کمیسیون عمران مجلس در واکنش به موضوعات مطرح شده درباره مخالفت هیأت دولت با موضوع مالیات بر عایدی سرمایه مسکن، گفت: طبق اخبار منتشر شده، هیأت دولت در نشست های اخیر خود و در جریان بررسی لایحه مالیات بر فعالیت های اختلال زا، بخش مسکن را از لایحه مالیات بر عایدی سرمایه مسکن را حذف کرده است.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مجلس موافق اعمال مالیات بر عایدی سرمایه مسکن است و قطعا این قانون باید برای ساماندهی بازار مسکن اعمال شود، البته در شرایط کنونی مشخص نیست که هدف دولت از حذف بخش مالیات بر بازار مسکن از لایحه مذکور چه بوده است.

وی با انتقاد از نبود نظارت بر بازار مسکن، گفت: در شرایط کنونی بازار مسکن در دستان سوداگران و دلالان است و در این میان دولت و وزارت راه و شهرسازی نظارتی بر این بخش ندارد.

بدری ادامه داد: متأسفانه فقدان قوانین نظارتی و مالیاتی موجب پیدایش سلاطین مسکن شده است، افرادی که به دلیل نبود قانون، مدام در حال خرید و فروش املاک جدید هستند و از این راه به سودهای کلان رسیده اند.

این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: قطعا اعمال مالیات بر عایدی سرمایه مسکن موجب کاهش التهابات در بازار مسکن می شود، این مسئله و ایجاد ثبات در بازار قطعا در کاهش قیمت ها اثرگذار خواهد بود.

وی گفت: البته دولت باید در کنار مالیات بر عایدی سرمایه، قانون مالیات بر خانه های خالی را نیز عملیاتی کند، از این رو اجرای این دو قانون دست دلالان را از بازار مسکن کوتاه خواهد کرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: مجلس قطعا موافق اعمال مالیات بر عایدی سرمایه مسکن است و در صورت ارسال لایحه مالیات بر فعالیت های اختلال زا توسط دولت، مجلس این لایحه را اصلاح کرده و بخش مالیات بر عایدی سرمایه مسکن را در آن می گنجاند.

اقتصاد کلانپیشنهاد ویژهمسکن
شناسه : 37184
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا