شناسایی چالش‌های مسیر توسعه صنعت پتروشیمی

جهان صنعت نیوز| دومین نشست مشترک مدیران عاملهلدینگ‌ها و شرکت‌های پتروشیمی، به میزبانی بهزاد محمدی، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی برگزار و ضمن تشریح موانع و چالش‌های فراروی طرح‌های اولویت‌دار و عوامل بازدارنده در مسیر توسعه صنعت پتروشیمی، مشاوره و راهکارهای لازم به‌منظور تسهیل اجرای این طرح‌ها ارائه شد.


مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در این نشست، ضمن تاکید بر لزوم شتاب در ساخت طرح‌های اولویت‌دار صنعت پتروشیمی، اظهار کرد: این شرکت در مسیر شناسایی و برطرف کردن موانع و چالش‌های موجود پروژه‌ها حداکثر همکاری و پیگیری را انجام خواهد داد.

رئیس هیئت مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی تصریح کرد: بی‌تردید می‌توان با هم‌افزایی، انطباق و همدلی شرکت‌ها و هلدینگ‌های پتروشیمی، روند تحقق جهش دوم صنعت پیشرو پتروشیمی را با راه‌اندازی طرح‌های نیمه‌تمام و افزایش ظرفیت این صنعت عملی کرد.

در ادامه این نشست، مدیران عامل شرکت‌های پتروشیمی ایلام، لردگان، گچساران، هنگام، طرح پالایش گاز بیدبلند، پالایش گاز یادآوران و نیز طرح جمع‌آوری گازهای مشعل به عنوان طرح‌های توسعه‌ای هلدینگ خلیج‌فارس با ارائه گزارش‌هایی روند ساخت و عملیاتی طرح‌های در حال اجرای خود را تشریح کردند.

بنا بر اعلام شرکت ملی صنایع پتروشیمی، همچنین مدیران طرح کیمیای پارس خاورمیانه و صنایع پتروشیمی سبلان از طرح‌های در حال اجرای شرکت هلدینگ پتروفرهنگ و طرح‌های پتروشیمی میاندوآب، پارس فنل و دی‌پلیمرآریناز طرح‌های زیرمجموعه شرکت هلدینگ باختر و نیز طرح‌های پلیمرپادجم و صنایع پتروشیمی مسجدسلیمان از طرح‌های عملیاتی صندوق بازنشستگی کشوری هر کدام به طور جداگانه، توضیح‌های کاملی از وضع پیشرفت پروژه‌ها و مسائل و مشکلات طرح‌های یادشده شده ارائه کردند.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی دماوند نیز در این نشست گزارشی از آخرین وضع این مجتمع به عنوان قلب تپنده پتروشیمی‌های مستقر در فاز دوم منطقه عسلویه ارائه کرد و مقرر شد مشکلات و مسائل دوجانبه شرکت‌های مرتبط با این پتروشیمی هرچه سریع‌تر برطرف شود.

نخستین نشست گردهمایی مدیران طرح‌های اولویت‌دار صنعت پتروشیمی به میزبانی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی بهمن‌ماه سال گذشته برگزار شد.

اقتصاد کلان
شناسه : 19763
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا