دلیل موفقیت در نشست اوپک

جهان صنعت نیوز| عضو کمیسیون انرژی مجلس توانمندی‌های دیپلماتیک و نیاز جهان به نفت ایران را دلیل موفقیت ما در نشست اوپک دانست و گفت: اگرچه به اوپک فشار آوردند تا ایران در تنگنا قرار گیرد اما از آنجا که این سازمان نفتی دارای خرد جمعی است کاهش تولید جهانی نفت ایران اتفاق نیفتاد.

علی گلمرادی در تحلیل نتایج در صد و هفتاد و ششمین جلسه رسمی اوپک و دستاوردهای تیم ایرانی از این نشست، گفت: با توجه به توانمندی‌های کشور در حوزه انرژی و از طرفی دیپلماسی موفق تیم نفتی ایران در اوپک منافع ایران در حوزه انرژی و نفت در این نشست تامین شده است.

نماینده مردم بندر ماهشهر، امیدیه و هندیجان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تحریم‌ها و برنامه‌ریزهای دشمن علیه ایران شرایط خاصی برای کشور ایجاد کرده است و این مسئله تامین منافع ایران در اجلاسیه‌هایی همچون اوپک را سخت کرده است و ایران در این اجلاسیه نسبت به دیگر کشورها شرایط متفاوتی داشت.

وی با بیان اینکه توانمندی‌های دیپلماتیک مسئولان نفتی کشور و نیاز جهان به نفت ایران موجبات موفقیت ایران در صد و هفتاد و ششمین جلسه رسمی اوپک را فراهم کرد، افزود: از آنجا که کشورهای خریدار و مصرف‌کننده نفت ایران معتقدند بدون نفت ایران حیات آن‌ها نیز به مخاطره خواهد افتاد ایران را در اوپک نادیده نمی‌گیرند.

گلمرادی معتقد است باوجود آنکه آمریکا و کشورهای دست‌نشانده آن به هر طریق به اوپک فشار آوردند تا ایران در تنگنا قرار گیرد اما از آنجا که این سازمان نفتی دارای خرد جمعی است کاهش تولید جهانی نفت ایران اتفاق نیفتاد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه سقف تولید نفت ایران به میزان کنونی تا ۹ ماه دیگر در سازمان نفتی اوپک تمدید شد، اضافه کرد: ایران دارای فرآیند قابل قبولی در اوپک است و منافع جمهوری اسلامی تامین خواهد شد.

اقتصاد کلان
شناسه : 32758
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا