تولید داروی رفع لک و چین و چروک پوست در کشور

جهان صنعت نیوز– اکبر برندگی در گفت و گو با خبرنگار جهان صنعت درباره فعالیت گروه دارویی برکت توضیح داد:  این گروه دارویی در زمینه تولید داروهای سلول درمانی، گیاه درمانی، داروهای سلول درمانی و بایوتکنولوژی فعال است.

وی ادامه داد: در بخش داروهای سلول درمانی داروهایی شامل داروی لک و پیس، داروهای زانو که در زانو تزریق می شود تا سلولهای زانو خود را بازسازی کنند و برای درمان بیماری های التهابی زانو و سایر بیماریهای این قسمت کاربرد دارد ، تولید می شود.

داروی جدید ایرانی جایگزین بوتاکس

برندگی گفت: همچنین برای دارویی تغییر رنگ پوست در سن پیری و داروی چین و چروک را داریم که برای افراد بالای ۴۰ و ۵۰ سال به جای درمان بوتاکس استفاده می شود و اثر موقت دارد. زیرا هرچند دائمی نیست ولی درمان طولانی مدت تری نسبت به بوتاکس است و کم خطرتر و کم عوارض تر است.

مدیرعامل گروه دارویی برکت اضافه کرد: در این بخش نیز ۵ تا  ۶ قلم محصول داریم که در صورت اخذ مجوز تا آخر سال ۹۹ وارد بازار خواهد شد.

برندگی گفت: پیش بینی می کنیم داروهای بایوتکنولوژی برکت از سال ۱۴۰۰ وارد بازار شود و ۷۰ درصد پروژه تولید این داروها پیشرفت داشته است و سبد آن تعریف شده است ولی به هر حال چون شرکت (های تک) است لازم است که کارهای کلینیکال ترایال انسانی (مطالعات بالینی) آن تمام شود.

مدیرعامل گروه دارویی برکت اضافه کرد: فرایند تولید این داروها مسیر خود را دارد. مثلا یکسال زمان می برد تا نتایج آزمایش آن به سازمان غذا و دارو ارسال شود و توسط آن تأیید شود به این ترتیب در سال ۱۴۰۰ این داروها وارد بازار می شوند.

وی گفت: این داروها شامل ۱۳ تا ۱۴ قلم دارو است و البته شاید بیشتر هم بشود. این داروها در حال حاضر به صورت وارداتی در بازار وجود دارد.

برندگی افزود: در بخش سلول درمانی هم اقلام دارویی داریم که آنها هم باید کلینیکال ترایال انسانی را طی کنند و مجوز سازمان غذا و دارو بگیرند.

سرمایه گذاری هزار میلیارد تومانی دارویی

برندگی گفت: اینها همگی محصولاتی هستند که های تک به حساب می آیند و حاشیه سود خوبی دارند. صنعت دارویی دنیا به سمت محصولات های تک که مولکول های شیمیایی کمتری در آنها به کار می رود، سوق یافته است زیرا هم عوارض کمتری دارند و هم اینکه برای درمان در نقطه ای که بیماری وجود دارد، فوکوس می کند، لذا کم عارضه تر است.

این داروساز اضافه کرد: به همین دلیل گروه دارویی برکت هم مصمم شد تا به این سمت متمایل شود البته هزینه سرمایه گذاری آن بسیار بالا بود به طوری که برای این سه پروژه (داروهای گیاهی، سلول درمانی و آنکولوژی) بالای هزار میلیارد تومان هزینه شده است.

تولید داروی گیاهی ضد استرس

برندگی گفت: در بروژه داروهای گیاه داروی هربی کال را در دست تولید داریم که برای استرس و تنش است و براساس علم گیاهی و سنتی موجود که در کتب گیاهی است که در دانشگاه ها تدریس می شود و محصولی ساخته شده است که ترکیب چند گیاه و علف گیاهی است.همچنین هربی لیور را داریم که برای کبد چرب کاربرد دارد .

مدیر عامل گروه دارویی برکت گفت: امسال چند محصول جدید آنکولوژی را هم وارد بازار کردیم و البرز داروی برکت نیز چندین محصول جدید داشت و به این ترتیب امسال ۶ تا  ۷ محصول جدید برای سرطان داشتیم که برنامه داریم تا پایان امسال این اقلام را به حدود ۳۰ قلم محصول جدید افزایش دهیم.

بقیه حوزه های کاری داروسازی برکت هم داروهای عمومی هستند. به عنوان مثال البرز دارو، بیشتر داروهای قلبی و عروقی تولید می کند. سبحان دارو برای تولید داروهای مغز و اعصاب، و تولید دارو برای داروهای گوارشی و آنتی بیوتیک است.

پیشنهاد ویژه
شناسه : 53493
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا