افق طرح جهش تولید مسکن در سیستان و بلوچستان احداث ۲۸۰ هزار واحد مسکونی است

به گزارش جهان صنعت نیوز: حسین مدرس خیابانی در جلسه تامین مسکن استان افزود: حدود ۲۰ هزار نفر از شهروندان استان تاکنون در حوزه ادارات کل راه و شهرسازی شمال و جنوب و بنیاد مسکن در طرح جهش تولید مسکن اقدام به ثبت نام کرده اند که بیشتر تعداد با افزون بر ۱۵ هزار نفر به حوزه تحت پوشش اداره کل راه و شهرسازی شمال استان اختصاص دارد.

استاندار بیان کرد: طرح جهش تولید مسکن در استان ضمن خانه دار شدن اقشار کم در آمد و دهک های پایین سبب اشتغالزایی و رونق تولید خواهد شد.

وی تاکید کرد: با اقدامات ارزشمند در حوزه راه و شهرسازی استان زمین های که در سال نخست طرح جهش تولید مسکن در سیستان و بلوچستان مورد نیاز است از زمین های در اختیار این اداره کل تامین می گردد و همچنین طبق قانون در سال های آینده بقیه زمین های مورد نیاز این طرح نیز از زمین های مازاد در اختیار دستگاههای اجرایی استان تامین خواهد شد.

مدرس خیابانی افزود: همچنین طبق مصوبه امروز مقرر شد نهادهایی همچون بنیاد شهید و امور ایثارگران، کمیته امداد و بهزیستی سیستان و بلوچستان خود نسبت به ثبت نام متقاضیان فاقد مسکن در طرح جهش تولید مسکن اقدام کنند.

وی از اختصاص وام ۲۰۰ میلیونی به واحدهای طرح جهش تولید مسکن و بافت های فرسوده خبر داد و افزود: به منظور کمک به اقشار کمک درآمد در طرح جهش تولید مسکن استان مقرر شد وام ۲۰۰ میلیون تومانی با نرخ سود ۵ درصد و باز پرداخت ۲۰ ساله علاوه بر روستاها به تمامی واحدهای موجود در بافت فرسوده و سایر طرح های مسکن استان اختصاص یابد.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: تمامی دستگاههای خدمات رسان نظیر آب و برق و گاز نیز مکلف شدند همزمان با اجرای پروژه های طرح جهش مسکن نسبت به فراهم کردن تاسیسات زیر بنایی در حوزه های تحت پوشش خود اقدام نمایند.

مدرس خیابانی بر بلند مرتبه سازی در طرح جهش مسکن سیستان و بلوچستان تاکید کرد و افزود: بلند مرتبه سازی ضمن کاهش نیاز به زمین برای احداث واحدهای مسکونی خدمات رسانی را در مراکز جمعیتی مطلوب تر می نماید.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانمسکن
شناسه : 226001
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا