افزایش ۶۰درصدی قیمت مصالح ساختمانی

جهان صنعت نیوز|  نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس ، با اشاره به افزایش چشمگیر قیمت مصالح ساختمانی، گفت: بر اساس آمارهای مربوطه، قیمت مصالح ساختمانی در ماه های ابتدای سال جاری نسبت به سال های گذشته حدود ۶۰ درصد افزایش پیدا کرده، این در حالی است که بخش اعظمی از مصالح مورد استفاده در صنعت ساختمان سازی، محصولات داخلی است.


نماینده مردم سنندج،دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شرکت های داخلی تولیدکننده مصالح ساختمانی علت افزایش قیمت محصولات را افزایش نرخ ارز و افزایش هزینه ها از جمله مالیات، حقوق کارگر و افزایش نرخ حامل های انرژی اعلام می کنند، اما در هر صورت میزان افزایش صورت گرفته با وجود تمام هزینه ها نیز منطقی نیست.

وی تصریح کرد: ادعای مطروحه درباره افزایش قیمت محصولات ساختمانی به دلیل افزایش قیمت ارز پذیرفتنی نیست، زیرا اغلب مواد اولیه برای تولید این محصولات، در داخل تولید و تأمین می شود و این مسئله هیچ ارتباطی با تلاطمات بازار ارز نخواهد داشت.

علوی ادامه داد: البته برخی از تجهیزات و مصالح ساختمانی از جمله قطعات الکترونیکی از خارج وارد می شود، بنابراین افزایش قیمت ها در این بخش بیشتر قابل قبول است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با انتقاد از فعالیت دلالان در بازار مصالح ساختمانی، گفت: حضور دلالان موجب افزایش غیرمنطقی قیمت ها شده که این مسئله تأثیر مستقیمی در قیمت تمام شده مسکن دارد، به طوری که بر اساس آمارها مصالح ساختمانی سهم ۳۰ درصدی در قیمت مسکن دارد.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس، بر لزوم ورود سازمان تعزیرات حکومتی به پرونده گرانی مصالح ساختمانی تأکید کرد و گفت: دستگاه های نظارتی و بازرسی باید پای دلالان را از بازار مسکن به ویژه حوزه مصالح ساختمانی ببرند.

اقتصاد کلانپیشنهاد ویژه
شناسه : 33363
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا