افت ۵ هزار واحدی شاخص بورس در معاملات امروز بازار

به گزارش جهان صنعت نیوز:  معامله‌گران در دو بازار بورس و فرابورس بیش از ۱۷ میلیارد و ۵۳۵ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار را به ارزش ۱۲۵ هزار و ۲۷۷ میلیارد ریال معامله شد.شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز با پنج هزار و ۴۳۱ ‌واحد کاهش، در ارتفاع یک ‌میلیون و ۵۷۲ هزار واحد ایستاد.

شاخص هم‌وزن با ۳۲۵ واحد افزایش به ۴۴۴ هزار و ۹۷۲ واحد و شاخص قیمت با ۲۰۱ واحد رشد به ۲۷۵ ‌هزار و ۶۷۹ واحد رسید.

شاخص بازار اول، پنج هزار و ۴۴۳ واحد و شاخص بازار دوم ۶ ‌هزار و ۴۰۳ واحد کاهش را ثبت کردند.

امروز در ادامه معاملات بورس تهران، بیش از ۱۲ میلیارد و ۵۱۱ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۷۵ هزار و ۲۸۶ میلیارد ریال و در ۸۱۳ هزار و ۳۱۶ نوبت معامله شد.

علاوه بر این در بین همه نمادها، نماد گروه مدیریت سرمایه گذاری امید (وامید) با ۷۰۷ واحد، شرکت سرمایه گذاری صدر تامین (تاصیکو) با ۳۰۳ واحد، شرکت سرمایه گذاری دارویی تامین (تیپیکو) با ۲۴۸ واحد، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (حکشتی) با ۲۳۸ واحد صنعتی بهشهر (غبشهر) با ۲۲۰ واحد و صنعت غذایی کورش (غکورش) با ۲۱۵ واحد با تاثیر مثبت بر شاخص بورس همراه شدند.

در مقابل پالایش نفت اصفهان (شپنا) با یک هزار و ۴۳۲ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۸۰۴ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۵۱۵ واحد، پالایش نفت تهران (شتران) با ۵۱۲ واحد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۵۰۶ و احد و پتروشیمی نوری (نوری) با ۴۹۳ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) با ۴۵۲ واحد، گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با ۳۸۶ واحد و سایپا (خساپا) با ۳۸۳ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.

بر پایه این گزارش، امروز نماد انتقال داده های آسیاتک (آسیاتک)، سایپا (خساپا)، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، ایران‌خودرو (خودرو)،گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر)،  پالایش نفت اصفهان (شپنا) و سیمرغ (سیمرغ) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۸۷ واحد کاهش داشت و به ۲۱ هزار و ۴۸۹ واحد رسید.

در این بازار پنج میلیارد و ۲۴ میلیون برگه سهم و اوراق مالی به ارزش ۴۹ هزار و ۹۹۱ میلیارد ریال داد و ستد شد، تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۴۲۷ هزار و ۳۸۳ نوبت بود.

نمادهای نفت ایرانول (شرانل)، شرکت سرمایه گذاری صبا تامین (صبا)، تجلی توسعه معادن و فلزات (تجلی)، بیمه کوثر (کوثر)، پخش البرز (پخش) و بیمه دی (ودی) با تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس همراه بودند.

همچنین پلیمر آریاساسول (آریا)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، صنعتی مینو (غصینو)، پویا زرکان آق دره (فزر)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، شرکت سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات (وسپهر)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز) و اعتباری ملل (وملل) تاثیر منفی بر شاخص فرابورس داشتند.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانبانک و بیمه
شناسه : 261802
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا