افت پنج هزار واحدی شاخص بورس

به گزارش جهان صنعت نیوز: شاخص هم‌وزن با ۷۷۱ واحد افزایش به ۳۹۷ هزار و ۲۹۶ واحد و شاخص قیمت با ۴۶۱ واحد رشد به ۲۳۷ هزار و ۸۴۳ واحد رسید.

شاخص بازار اول، هشت هزار و ۲ واحد کاهش و شاخص بازار دوم،  یک هزار و ۱۵۸ واحد افزایش را ثبت کرد.

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از ۶ میلیارد و ۱۳۲ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۳۲ هزار و ۵۴۲ میلیارد ریال معامله شد.

همچنین ایران خودرو (خودرو) با ۴۰۷ واحد، پتروشیمی نوری (نوری) با ۲۶۴ واحد، بوورس کالای ایران (کالا) با ۱۸۴ واحد، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) با ۱۷۳ واحد، بورس اوراق بهادار تهران (بورس) با ۱۴۹ واحد و لابراتور داروسازی دکتر عبیدی (دعبید) با ۱۴۱ واحد با تاثیر مثبت بر شاخص بورس همراه شدند.

همچنین معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با یک هزار و ۶۴۱ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با یک هزار و ۵۴۳ واحد، معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با یک هزار و ۲۶۰ واحد، بانک ملت (وبملت) با ۴۱۶ واحد و پالایشگاه نفت اصفهان (شپنا) با ۴۰۲ واحد و صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۳۸۸ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.

بر پایه این گزارش، امروز نماد سایپا (خساپا)، ایران خودرو (خودرو)، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد)، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر)، پالایش نفت اصفهان (شپنا)، داده گستر عصر نوین – های وب (های وب) وشرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه یک میلیارد و ۸۸۴ هزار برگه سهم به ارزش پنج هزار و ۱۵۲ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۳۰ واحد افزایش داشت و به ۱۸ هزار و ۹۹۰ واحد رسید.

در این بازار چهار میلیارد و ۴۷۳ میلیون برگه سهم و اوراق مالی دادوستد شد و تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۱۷۷ هزار و ۶۵۷ نوبت بود.

نمادهای پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، فرابورس ایران (فرابورس)، بیمه کوثر (کوثر)، پویا زرکان آق دره (فزر)، صنایع پتروشیمی تخت جمشید (شجم)، توسعه سامانه نرم افزاری نگین (توسن) و کشتیرانی دریای خزر (حخزر) تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس داشتند.

همچنین سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، پلیمر آریا ساسول (آریا)، پالایش نفت لاوان (شاوان)، مجتمع صنعتی آرتاویل تایر (پارتا)، زغال سنگ پرورده طبس (کزغال) و بانک دی (دی) تاثیر منفی بر شاخص فرابورس داشتند.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانبانک و بیمه
شناسه : 283604
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا