افت شاخص بورس در معاملات امروز بازار

به گزارش جهان صنعت نیوز:  شاخص هم‌وزن با ۸۰ واحد کاهش به ۴۰۱ هزار و ۸۲۶ واحد و شاخص قیمت با ۴۸ واحد افت به ۲۳۹ هزار و ۶۴۵ واحد رسید.


شاخص بازار اول، هفت هزار و ۴۸۴ واحد و شاخص بازار دوم، ۶ هزار و ۵۲۶ واحد کاهش را ثبت کردند.

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از هفت میلیارد و ۶۶۸ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۳۸ هزار و ۸۴۶ میلیارد ریال معامله شد.

همچنین پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۸۲۱ واحد، پتروشیمی خارک (شخارک) با ۳۵۵ واحد، پتروشیمی فناوران (شفن) با ۳۰۱ واحد، گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با ۲۶۲ واحد، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (حکشتی) با ۲۵۶ واحد و لابراتور سازی دکتر عبیدی (دعبید) با ۲۰۴ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشت.

در مقابل فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با یک هزار و ۶۸۱ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با سه هزار و ۴۰۴ واحد، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) با ۹۲۸ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با ۷۰۲ واحد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۵۰۸ واحد و پتروشیمی پردیس (شپدیس) با ۴۲۶ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس به همراه داشت.

بر پایه این گزارش، امروز نماد گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر)، پالایش نفت اصفهان (شپنا)، پالایش نفت تهران (شتران)، ایران خودرو (خودرو)، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا)، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) و سایپا (خساپا) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه یک میلیارد و ۷۱۷ میلیون برگه سهم به ارزش پنج هزار و ۶۲۹ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۱۷ واحد کاهش داشت و به ۱۸ هزار و ۵۲۳ واحد رسید.

در این بازار بیش از سه میلیارد و ۸۶۰ میلیون برگه سهم و اوراق مالی دادوستد شد و تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۱۸۵ هزار و ۳۷۶ نوبت بود.

پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، پلیمر آریاساسول (آریا)، بیمه اتکایی ایرانیان (اتکای)، بیمه سامان (بساما)، صنعتی مینو (غصینو) و سنگ آهن گهرزمین (کگهر) و جنرال مکانیک (رنیک) با تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس همراه بودند.

همچنین پالایش نفت لاوان (شاوان)، آهن و فولاد غدیر ایرانیان (فغدیر)، تولید نیروی برق دماوند (دماوند)، فرابورس ایران (فرابورس)، تجلی توسعه معادن و فلزات (تجلی)، پتروشیمی تندگویان (شگویا) و گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی (سمگا) تاثیر منفی بر این شاخص داشتند.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانبانک و بیمه
شناسه : 304372
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا