اعطای تسهیلات بانکی به تولید با سامانه‌های نظارتی هوشمند

به گزارش جهان صنعت نیوز:   به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، از سه ماه پیش اجرای طرح تأمین مالی زنجیره‌ای در تولید با همکاری بانک مرکزی و وزارتخانه‌های صمت و اقتصاد عملیاتی شد تا دیگر شاهد پول‌پاشی و «بی‌ملاحظه عمل کردن در حمایت از تولید» که در دولت‌های مختلف وجود داشت نباشیم.


بر این اساس، اعطای تسهیلات بانکی به بخش تولید با سامانه‌های نظارتی مختلف، زیر ذره‌بین بانک مرکزی رفته است و ۵ بانک دیگر هم به طرح ‎تامین مالی زنجیره‌ای در تولید پیوستند.

به گفته قمری‌وفا مدیرکل روابط عمومی بانک مرکزی، اولویت انتخاب با بانک‌هایی است که در اجرای این طرح و بحث صدور برات الکترونیکی پیشرو هستند.

بر این اساس هم اکنون ۱۲ بانک، اجرای این طرح را در دستور کار دارند و هدف‌شان هم، هدایت صحیح و هدفمند ‎تسهیلات بانکی به بخش تولید است.

اقدام دیگر بانک مرکزی برای هدایت اعتبارات بانکی به سمت تولید، استعلام ‎صورتحساب الکترونیکی است.

دی ماه ۱۴۰۰ بود که ‏بانک مرکزی موضوع استعلام ‎صورتحساب الکترونیکی را به همه بانک‌ها ابلاغ کرد تا تخصیص هدفمند تسهیلات بانکی به بخش تولید در قالب تأمین مالی زنجیره تولید در دستور کار قرار بگیرد.

دستورالعمل اصلاحی گواهی اعتبار مولد (گام) نیز با هدف افزایش کارایی ابزارها در این طرح به همراه سیاست‌های تشویقی در کمیسیون اعتباری بانک مرکزی به تصویب رسید.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانپیشنهاد ویژه
شناسه : 253179
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا