استفاده از آسفالت‌گرم در راه‌های روستایی ممنوع شد

جهان صنعت نیوز: محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه شروع عملیات اجرایی پل کابلی محور سوادکوه- تهران با اعلام این خبر افزود: در حال حاضر ۲ هزار کیلومتر راه روستایی در سطح کشور در حال آسفالت ریزی است  که امیدواریم در سال‌جاری به پایان برسد.

وی هدف از این اقدام را اجرای «طرح اقدام ملی» دانست و گفت: ما برای توسعه روستاها به تامین زیرساخت در این مناطق به خصوص در حوزه راهها نیاز داریم.

براساس گزارش آماری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای تا پایان سال ۱۳۹۷، ایران دارای ۱۳۲ هزار و ۴۸۰ کیلومتر راه روستایی است که ۱۱۰ هزار و ۳۱۸ کیلومتر آن آسفالته است.

در طرح ملی ابرار قرار است استفاده از آسفالت‌گرم به غیر از نواحی سردسیر ممنوع شود و لایه زیر اساس با سیمان یا آهک تثبیت شود که این امر می تواند تا ۵۰ درصد در هزینه ساخت جاده های روستایی صرفه جویی به همراه داشته باشد.

رضا اکبری سرپرست معاونت راه روستایی و فرعی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای درباره جزئیات برنامه ها و سیاست ساخت و توسعه راه های روستایی به ویژه طرح ملی اقدام برای راه های اولویت دار روستایی (ابرار) به طول ۲۰۰۰ کیلومتر گفت:

سیاست ما بهره برداری از راه‌های روستایی با کمترین هزینه و زمان است، پس روش های گذشته را کنار گذاشتیم و استفاده از آسفالت‌گرم به غیر از نواحی سردسیر ممنوع شد.  همچنین لایه اساس حذف و مقرر شد لایه زیر اساس با سیمان یا آهک تثبیت شود  که مورد تایید آیین نامه‌های داخلی و بین‌المللی است.

به گفته وی اعتبار ساخت و نگهداری راه‌های روستایی در سال ۹۸ کمتر از ۲۰۰ میلیارد تومان است که در صورت تقسیم آن مابین شهرستان ها به طور تقریبی برای هر شهرستان ۵۰۰ میلیون تومان بودجه خواهیم داشت  که تنها جوابگوی ۲ کیلومتر آسفالت است.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانپیشنهاد ویژهمسکن
شناسه : 46705
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا