احیا ظرفیت‌های خالی کارخانجات لوازم خانگی

جهان صنعت نیوز|  فرشاد مقیمی معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت درباره وضعیت صنعت لوازم خانگی، گفت: ظرفیت‌های داخلی، پتانسیل تامین لوازم خانگی موردنیاز کشور را دارند و کاهشی که در بحث واردات لوازم خانگی اتفاق افتاد فرصتی برای استفاده از توان داخلی فراهم کرد، در واقع این فرصت همان ظرفیتی است که مقام معظم رهبری به آن اشاره کردند.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در حال حاضر بسیاری از ظرفیت‌های خالی واحدهای تولیدکننده لوازم خانگی فعال شده است، افزود: برای راه اندازی سایر ظرفیت‌های خالی این واحدها نیز برنامه ریزی‌های لازم صورت گرفته و این بخش به زودی به چرخه تولید افزوده می‌شوند.

وی اظهار کرد: برای اینکه برخی از برندهای خارجی لوازم خانگی را از کشور بیرون کنیم باید هزینه بسیاری انجام می‌گرفت اما تحریم فرصتی ایجاد کرد که این برندها بدون هزینه از ایران خارج شوند.

مقیمی با بیان اینکه برای جایگزینی برندهای تولید لوازم خانگی خارجی برنامه‌ریزی های لازم صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: مواد اولیه و قطعات موردنیاز تولید در حال تامین است و در صورتی که سرمایه در گردش و ارز موردنیاز واحدهای تولیدی تامین شود، لوازم خانگی داخلی جایگزین برندهای وارداتی می‌شود.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت درباره صحبت‌های آقای همتی مبنی بر پرداخت ۳۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی کوچک و متوسط برای رونق تولید، تصریح کرد: تاکنون اعتباری پرداخت نشده اما در صورت تامین این تسهیلات بسیاری از مشکلات واحدهای تولیدی رفع می‌شود.

اقتصاد کلان
شناسه : 34718
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا