آیا ظرفیت فرآوری ضایعات الکترونیکی رشد خواهد کرد؟

جهان صنعت نیوز| در کشور ژاپن فقط تعداد انگشت‌شماری متخصص فرآوری ضایعات الکترونیکی وجود دارد که قادرند ازلحاظ اقتصادی، مس و فلزات دیگر را از این منابع در سطح قابل‌توجهی استخراج کنند. در حال حاضر، کمپانی میتسوبیشی دارای بزرگ‌ترین ظرفیت پردازش ضایعات الکترونیکی در ژاپن است.

در سال ۲۰۱۶، ظرفیت فرآوری این کمپانی در واحد Naoshima حدوداً ۳۰ هزار تن در سال بود، اما در حال حاضر، مجموع ظرفیت واحدهای Naoshima و Onahama به ۱۴۰ هزار تن در سال افزایش یافته است. این کمپانی همچنین به‌شدت در یک مرکز فرآوری اولیه و تأسیسات جمع‌آوری در هلند سرمایه‌گذاری کرده که به‌وضوح استراتژی آینده کمپانی را آشکار می‌کند.

واحد Saganoseki، متعلق به کمپانی Pan Pacific copper (PPC) نیز حجم ضایعات الکترونیکی خود را افزایش داده است. این واحد طی چند سال اخیر به تأمین خوراک واحدهای ذوب کمک کرده و در حال حاضر با ۸۰ درصد ظرفیت خود در حدود ۸۰ هزار تن ضایعات را در سال فرآوری می‌کند.

کمپانی PPC همچنان در حال توسعه ظرفیت جمع‌آوری و فرآوری اولیه در واحد Nikko Metals در تایوان و همچنین واحد Hitachi در کشور ژاپن است تا از عرضه ضایعات الکترونیکی اطمینان حاصل کند.

علی‌رغم تمام این سرمایه‌گذاری‌های اخیر، به‌دلیل محدودیت دسترسی به ضایعات الکترونیکی، بعید است که ظرفیت قابل‌توجهی به ظرفیت‌های فعلی اضافه شود. طبق گفته انجمن معادن ژاپن، این کشور در حال حاضر دارای ۳۰۰ هزار تن ظرفیت فرآوری ضایعات الکترونیکی در سال است، اما در سال ۲۰۱۷ حدود ۲۵۰ هزار تن ضایعات فرآوری کرده است.

اقتصاد کلاندانش و فناوریصنعت و معدن
شناسه : 20754
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا