آمادگی وزارت اقتصاد برای ارتقای مهارت سواد اقتصادی دانش آموزان

به گزارش جهان صنعت نیوز: سید احسان خاندوزی در دومین روز از سی و ششمین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش کشور که در سالن اجلاس سران از روز گذشته آغاز شده و تا ۳۱ مردادماه ادامه دارد، با بیان اینکه افتخار می‌کنم معلم‌زاده هستم و پدر و مادرم معلم‌اند گفت: ما در مسیرسازی بلندمدت، در نقطه خوبی قرار نداریم و برای تربیت انسان‌هایی که بتوانند مسائل امروز جامعه را حل و فصل کنند، تربیت مناسبی در نظام آموزشی و پرورشی انجام ندادیم که امروز ثمراتش را بچینیم.


وی افزود: یک علت این است که همچنان رویه‌های سنتی نتوانسته خودش را با اقتضائات جدید همسو کند.

وزیر اقتصاد با اشاره به زمینه‌های تعامل میان وزارت اقتصاد و آموزش و پرورش تاکید کرد: حرکت به سمت مسئله محوری ضروری است. دانش آموزان ما برای حل مسائل اقتصادی و غیراقتصادی، الگوهایی که شأن خانوادگی و شآن اجتماعی و ملی خودشان باشد، تحلیل درست از مسائل اقتصادی و چشم انداز دقیقی از آینده ندارند. همچنین این قدرت را ندارند که در عرصه اجرا در میدان‌های بزرگتر نقش آفرینی کنند. اینها موجب شده از نهادهای بیرون آموزش و پرورش این نیاز خود را تغذیه کنند.

خاندوزی ادامه داد: درواقع آموزش و پرورش در این حوزه مرجعیت خود را از دست داده و موجب شده دیگران هم تحلیل و هم بینش‌های اقتصادی را در دانش‌آموزان شکل دهند و ترویج کنند. مرجعیت از نهاد رسمی به نهادهای غیررسمی رفته و آنها مدل‌هایی برای تحلیل، زندگی اقتصادی و راهبردهای حل مسئله را تعریف می‌کنند و نوجوانان به سرعت تحت تاثیر مرجعیت‌های غیررسمی قرار می‌گیرند.

وزیر اقتصاد به مسائل فی مابین وزارت اقتصاد و آموزش و پرورش اشاره و عنوان کرد: در راستای نیاز مناطق کمتر توسعه‌یافته، بنا شده است که از امکانات سازمان املاک برای کمک ویژه و توانمند کردن آموزش و پرورش استفاده شود.

خاندوزی با اشاره به اینکه در پشتیبانی اقتصادی لازم از آموزش و پرورش کوتاهی نخواهیم کرد گفت: امید است مجموعه تصمیمات اتخاذ شده در این نشست بتواند بر روند تحول کمک کرده و زمینه چرخش تحولی در حوزه تربیت سرمایه انسانی را فراهم کند. بزرگترین سرمایه کشورها برای تغییر و تحول سرمایه انسانی است.

وزیر اقتصاد در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد که با همکاری بانک مرکزی تلاش کردیم مسئله‌ی بغرنجی در بانک سرمایه را که داشت به نقاط نامناسبی می‌رسید، حل و فصل کنیم تا یک احیایی برای این نهاد صورت بگیرد که دستورکارها، نهایی و مراحل اجرایی آن نیز آغاز شده است.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانپیشنهاد ویژه
شناسه : 283313
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا