آمادگی انجمن نوردکاران برای تامین مقاطع فولادی یک میلیون مسکن در سال

به گزارش جهان صنعت نیوز:  سید علی محمد ابویی در نامه‌ای خطاب به سیف‌الله امیری- مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت، برای تامین فولاد طرح یک میلیون دستگاه مسکن در سال اعلام آمادگی کرد.


معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی ضمن اشاره به برنامه دولت سیزدهم برای ساخت سالیانه یک میلیون واحد مسکونی اعلام کرده است: ما برنامه‌های اجرایی را درخصوص قانون جهش تولید و تامین مسکن تهیه کرده‌ایم که در شرف نهایی شدن است و در اولین جلسه شورای عالی مسکن که به ریاست محترم جمهوری با شرکت سایر دستگاه‌ها و نهادهای ذی‌ربط در این حوزه تشکیل می‌شود این برنامه به جمع بندی و تصویب نهایی می‌رسد. جلسه مربوطه در شهریور ماه سال جاری برگزار شد. به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی، برنامه‌های اجرایی در رابطه با قانون جهش تولید و تامین مسکن و هدف ساخت سالانه یک میلیون واحد تهیه شده ‌است.

در متن نامه نایب رئیس انجمن نوردکاران فولادکاران آمده است: 

“ عطـف بـه جلسـه ۲۸ مهر ۱۴۰۰ نماینـده ایـن انـجـمـن بـا جنابعالی در رابطه با طـرح ساخت چهار میلیون مسکن توسط دولت محتـرم و تامین انـواع مقاطع فولادی (میلگرد، نبشـی، ناودانی، تیرآهن و …) به استحضار می‌رساند:

 با عنایت به ظرفیت ۳۲ میلیون تنی نصب شـده انـواع مقاطع طویـل فـولادی و تولید ۱۲ میلیون طی سال ۱۳۹۹ و استفاده حـدودا ۳۰ درصدی از ظرفیت نصب شده فعلی و وجود مازاد شمش در کشور که بـه صـورت خام در حال صادرات به کشورهای همسایه است، در راستای همراهی با دولت محتـرم و ایجاد اشتغال و تامین مسکن، اعضاء ایـن انـجـمـن با کمـال مـسـرت، آمادگی خود را جهت تولیـد مکفی و کیفی اقـلام مـورد نیـاز این طرح مشروط به تامین مواداولیه و توافق تولیدکنندگان و خریداران، اعلام می‌دارد. ”

همچنین منصور یزدی‌زاده در نشست خبری روز گذشته (سه‌شنبه) خود در دهمین نمایشگاه بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در معدن و صنایع معدنی ایران (ماینکس)، با بیان اینکه‌ظرفیت تولید فولاد ما به ۴۰ میلیون تن رسیده است، اعلام کرد: مشکلی در جهت تامین فولاد یک میلیون واحد مسکونی نداریم؛ تنها بایستی اتاق فکری با حضور تولیدکنندگان شکل گیرد که در آن  دغدغه تولیدکنندگان فولاد و سایر صنایع مرتبط با مسکن مطرح و موانع و اقدامات لازم برای تحقق ساخت یک میلیون واحد مسکونی بررسی شود.  

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانمسکن
شناسه : 226301
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا