آخرین تغییرات قیمت سکه و طلا در بازار

به گزارش جهان صنعت نیوز: نادر بذرافشان در تشریح وضعیت یک هفته اخیر بازار سکه و طلای داخلی، اظهار کرد: نوسانات اونس جهانی طلا درحالی رخ می‌دهد که از ابتدای امسال تاکنون، در بازارهای جهانی میانگین حدود ۷۰ دلار نوسانات قیمت اونس جهانی شکل گرفته است اما در هفته‌ای که گذشت هر اونس طلا حدود ۲۱ دلار کاهش قیمت را تجربه کرد. از سوی دیگر اما نوسانات افزایشی نرخ ارز در این هفته (مقطعی در اواسط هفته) منجر به افزایشی شدن هرچند اندک قیمت‌ها در بازار سکه و طلای داخلی شد.


دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران خاطر نشان کرد: در این هفته اما بازار تقاضا، نسبت به هفته پیش‌ از آن که تاحدودی رونق بیشتری داشت، در این هفته دوباره برای خرید سکه و مصنوعات طلا کمتر مورد استقبال قرار گرفت. این در حالیست که حباب سکه در این هفته تغییر چندانی نداشته است. همچنین در این هفته حباب سکه همچنان حدد ۳۰۰ هزار تومان دارای حباب بوده است. 

وی در رابطه با تغییرات قیمت‌ها طی یک هفته اخیر و آخرین‌ قیمت‌های معاملاتی سکه و طلا، گفت: همانطور که اشاره شد اونس جهانی طلا در این هفته کاهش حدودا ۲۱ دلاری را تجربه کرده و آخرین نرخ ثبت شده برای آن تا لحظه انتشار این گزارش، ۱۷۷۲ دلار است اما نوسانات افزایشی نرخ ارز سبب شد که هفته برای سکه و طلا افزایشی نسبت به ابتدای هفته به پایان برسد. براین اساس سکه طرح جدید با ۴۰ هزار تومان افزایش نسبت به ابتدای هفته به ۱۲ میلیون و ۶۳۰ هزار تومان رسیده است. سکه تمام قدیم اما با افزایش ۷۰ هزار تومانی در پایان هفته ۱۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان تعیین قیمت شده است.

نیم سکه بیشترین افزایش قیمت را تجربه کرد

این مقام صنفی ادامه داد: در این هفته، نیم سکه بیشترین افزایش قیمت را نسبت به سایر قطعات سکه تجربه کرده و در آخرین معاملات پایانی هفته به شش میلیون و ۵۵۰ هزار تومان صعود قیمت داشته است؛ بدین ترتیب نسبت به ابتدای هفته هر قطعه نیم سکه ۱۰۰ هزار تومان افزایش قیمت داشته است. ربع سکه نیز با افزایش ۵۰ هزار تومانی به سه میلیون و ۷۵۰ هزار تومان رسیده است. سکه‌های یک گرمی هم بدون تغییر قیمت نسبت به ابتدای هفته، دو میلیون و ۳۲۰ هزار تومان قیمت دارد.

بذرافشان گفت: قیمت هر مثقال طلای آب شده (۱۷ عیار) به عنوان مبنای معاملات طلا، در این هفته حدودا ۲۶ هزار تومان بالا رفته و به پنج میلیون تومان ۴۶۵ هزار تومان رسیده است. در نهایت هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز در پایان هفته با قیمت یک میلیون و ۲۶۰ هزار تومان دادوستد شده و براین اساس نسبت به ابتدای هفته با افزایش ۶۰۰۰ تومانی مواجه شده است.

دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران، تاکید کرد: با توجه به اینکه در بازارهای جهانی طی حدودا ۲۰ روز گذشته، روند کاهشی تقریبا شدیدی وجود داشت، در صورتیکه بازار ارز در داخل نیز به سمت ثبات و کمی کاهشی شدن حرکت کند، این احتمال وجود دارد که کاهشی شدن روند قیمت‌ها در بازار سکه و طلا وجود دارد.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 233049
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا