افزایش صادرات پتروشیمی در سایه تحریم

جهان صنعت نیوز:  خبرگزاری رویترز اخیرا گزارشی منتشر کرده و در آن از افزایش صادرات مشتقات نفتی ایران علی رغم تحریم های آمریکا خبر داده است.

این گزارش براساس اطلاعات مربوط به ردیابی کشتی ها و نفت کش ها و براساس محاسبه های صورت گرفته، خبرداده است که ایران با وجود تحریم ها توانسته است محصولات مشتق از نفت را به میزان بیشتری صادر کند.

براساس این گزارش صادرات مشتقات نفتی ایران درحالی به ۵۰۰ میلیون دلار در ماه رسیده است که تحریم های آمریکا باعث شده است که فروش نفت ایران ۸۰ درصد کمتر شود.

محصولاتی مانند نفت کوره و گاز مایع موسوم به ال پی جی که خوراک پتروشیمی هاست، ازجمله موارد صادر شده توسط ایران است.

در همین رابطه بیژن نامدار زنگنه اطلاع داده است که صادرات محصولات منتج از نفت ایران به بالاترین حد خود در ماه های اخیر رسیده است.

در طرف دیگر یک شرکت مشاوره انرژی موسم به اف جی ای نیز حدس می زند که فروش محصولات مشتق از نفت از سوی ایران  ممکن است به رقمی بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون دلار رسیده باشد.

دشواری فروش نفت در این است که مشتری این محصول اغلب اوقات پالایشگاه ها هستند که نظارت بیشتری بر آن ها می توان اعمال کرد، اما خریدار محصولات مشتق از نفت هزاران شرکت و بنگاه اقتصادی کوچک و متوسط در سراسر جهان می توانند باشند.

به همین دلیل به گفته ایمان ناصری، مدیر بخش خاورمیانه شرکت مشاوره انرژی اف جی ای می‌گوید: به سبب گستردی زیاد بازار این محصولات شناسایی اهداف از طرف تحریم کنندگان بسیار دشوار است.

 

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانپیشنهاد ویژه
شناسه : 46850
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا