اعلام زمان بزرگترین معامله تاریخ

 جهان صنعت نیوز: پیش از آن که در یک ماه گذشته، حملات هوایی و پهبادی به تاسیسات نفتی شرکت آرامکو صورت بگیرد، قرار بر این بود که سهام این شرکت بزرگ عربستانی در بورس، به معرض فروش گذاشته شود. با انجام حملات فوق اندکی در این فرایند تاخیر روی داد اما حالا تاریخ انجام بزرگترین معامله تاریخ مشخص شده است و قرار است برای اولین بار.ف اواخراکتبر سهام آرامکو در بورس ارائه شود.


براساس گزارشی که خبرگزاری بلومبرگ، در این باره منتشر کرده است، این منبع خبری ضمن اعلام این مطلب می نویسد که برای نخستین بار در سال ۲۰۱۷ درباره عرضه سهام شرکت نفت «سعودی آرامکو» سخن به میان آمد و حالا قرار است این مساله به واقعیت بپیوندد.

طبق اطلاعات بلومبرگ ، ابتدا دو درصد سهام «سعودی آرامکو» به معرض فروش گذاشته خواهد شد  و این مطلب در اواخر اکتبر اعلام خواهد گردید.

فعلا دولت عربستان سعودی تنها سهام دارد شرک بزرگ آرامکو است اما این کشور در نظر دارد با ارائه سهام این شرکت در بازار بورس به درآمدی بالغ بر ۴۰ میلیارد دلار دست یابد.

اگر این مقدا سهام به فروش برسد و درآمد مورد نظر محقق شود به گفته کارشناسان این معامله در حقیقت بزرگترین عرضه اولیه سهام در تاریخ جهان خواهد بود.

عرضه سهام شرکت آرامکو عربستان در بورس بازار بورس داخلی «تداول» Tadawul صورت خواهد گرفت که دوسال پیش دسترسی سرمایه گذاران خارجی به معاملات آن امکان پذیر شده است.

لازم به ذکر است که ارزش شرکت  «سعودی آرامکو» در مجموع دوتریلیون دلار تخمین زده می شود که یکی از بزرگترین و ثروتمند ترین شرکت های جهان به شمار می رود.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانپیشنهاد ویژه
شناسه : 54317
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا