اشتباهات متداول در تمرینات بانوان

جهان صنعت نیوز: تمرین های ورزشی اگر روی اصول نباشند، گاهی اوقات حتی ممکن است نتیجه عکس به همراه داشته باشند. بنابر این کسانی که زحمت تمرین کردن را به خود راه می دهند بهتر است کمی هم مطالعه را چاشنی آن کرده و بهترین شکل تمرینان را در دستور کار خود قرار دهند. در ادامه به برخی از اشتباهاتی که خانم ها در هنگام تمرین کردن انجام می دهند می پردازیم.

هر روز انجام دادن تمرینات یکسان

اگر شما به مدت طولانی ورزش نکرده اید یا این که شانس این را نداشته اید که با یک مربی آگاه صحبت کنید، احتمالا نمی دانید وقتی یک عضله را ورزش می دهید آن عضله نیاز به زمانی برای استراحت و بازسازی خود دارد.

اگر شما هرروز تمرین می کنید آن ماهیچه یا عضله فرصتی برای بازسازی نخواهد یافت و بنابراین هرگز حجیم و فرم دار نخواهد شد.

این خیلی مهم است که هر گروه ماهیچه ای یک استراحت حداقل ۴۸ ساعته بعد از تمرین داشته باشد.

درحالت عادی هیچ وقت نباید هر گروه ماهیچه ای را بیشتر از یک بار در هفته تمرین داد.

شما روی یک گروه ماهیچه ای شدیدا و به سختی کار کنید. نتایج حیرت انگیزی خواهید دید زمانی که به آنها یک هفته کامل فرصت بازسازی و احیا می دهید.

این شیوه نتیجه بخش خواهد بود. از این که به عضلات فرصت آرام شدن بدهید نترسید. استراحت به اندازه کارکردن مهم است.

ترس از دمبل

بسیاری از زنان هنوز هم سوء برداشت های قدیمی را دارند که هرچه بیشتر وزنه بزنند عضلات حجیم تری خواهند داشت.

شما هرگز به آسانی با دمبل زدن به یک انسان تنومند افسانه ای تبدیل نمی شوید. همچنین تنها با انجام دادن Cardioبه مدت طولانی، قادر نخواهید بود تغییر شاخصی در بدن خود ایجاد کنید.

پس به خاطر داشته باشید که: شما هرگز به راحتی با دمبل زدن، به یک انسان عضلانی و مردانه تبدیل نخواهید شد.

مطمئنا شما می توانید مقداری از چربی های بدنتان را بسوزانید. اما چه چیز زیر این لایه چربی سوزانده شده همچنان باقی مانده است؟

عضلاتی شل و بدنی سست

با داشتن چنین اندام شل و عضلات سست، همچنان شما احساس چاقی می کنید.

در واقع این تمرین با وزنه است که به یک زن کلا بدنی جذاب اهدا می کند. باید بدانید که حمل کردن وزنه های سنگین باعث می شود که شما کالری بیشتری را بسوزانید تا آنجا که بعد از یک تمرین شدید حتی در هنگام استراحت نیز ممکن است احساس گرسنگی نمایید.

با بهره گیری از وزنه های سنگین، تراکم استخوانی خود را بهبود می بخشید و با پوکی استخوان مبارزه می کنید.

اجتناب از نوشیدن آب

به ندرت کسی در باشگاه به اندازه کافی آب می نوشد. اگر به بدن سازان حرفه ای در باشگاه نگاه کنید، می توانید ببیند که آنها همیشه یک گالن آب با خودشان حمل می کنند.

نوشیدن آب باعث خارج شدن سموم می شود، به سلامت عروق کمک می کند. باعث جلوگیری از سرگیجه و غش کردن می گردد، متابولیسم بدن را بالا نگه می دارد و همچنین خستگی را کاهش می دهد.

کاردیو، کاردیو و کاردیو

انجام زیاد کاردیو باعث افزایش کورتیزول که هورمنی مخرب است می شود و این کار منجر به پاره شدن بافت ماهیچه ای نیز می گردد. ماهیچه کمتر در بدن داشتن منجر به پایین آمدن سرعت متابولیسم بدن نیز می گردد.

تمرینات کاردیو به همراه تمرینات مقاومتی نتایج شگفت انگیزی در پی خواهد داشت.

تلاش برای کوچک کردن کمر تنها به کمک اجرای تمرین دراز ونشست

بسیاری از مردم هنوز بر این باورند که آنها می توانند کمر خود را با اجرای حرکات افراطی روی شکم کوچک کنند.

برای آن دسته که که درحال خواندن این متن هستند، باید بگویم که ممکن نیست بتوانید لایه های چربی شکم را تنها با اجرای حرکات شکم کاهش دهید.

بعد از یک دوره انجام دادن حرکات شکم در جلسات تمرینی ممکن است که برای شما این توهم ایجاد شود که معده شما سفت تر شده است، اما دلیل سفتی در نواحی شکم، معده شما نیست بلکه این ماهیچه های زیرین هستند که با ورزیده شدن به لایه های چربی شکم شکل داده اند.

به خاطر داشته باشید که شما نمی توانید تنها با اجرای حرکات شکم، چربی ها را کاهش دهید.

بدین ترتیب برای کاهش دادن چربی های سطح رویی شکم، شما باید یک رژیم غذایی سالم را دنبال کنید و کاردیو را انجام دهید. تمرینات شکم خود را ۲ تا ۳ بار در هفته انجام دهید و مطمئن باشید شما خیلی جذاب به نظر خواهید رسید به محض اینکه چربی های اندام تان در قسمت شکمی کاهش پیدا کنند.

تلاش برای جلوگیری از تعریق

این موضوع زیاد نیاز به توضیح ندارد. به همه شما گوشزد می کنم باشگاه فضای ورزش است و عرق کردن نشانه تندرستی است.

شما نباید در هنگام تمرین در مورد آرایش چشم های خود نگران باشید. اصلا چرا شما برای مدتی که قرار است در باشگاه تمرین کنید، آرایش می کنید؟ پس، از عرق کردن هراسی نداشته باشید.

بیش از حد عطر زدن

اصلا کار صحیحی نیست که وقتی روی تردمیل درحال تمرین هستید شروع به عطر زدن یا اسپری کردن کنید و مقدار فراوانی مواد شیمیایی مضر و خطر ناک را روی صورت تان خالی کنید. بخصوص هنگامی که یک خانم دیگر دقیقا در کنار شماست، این خیلی خودخواهانه است که خودتان را غرق در مواد معطر کنید و به باشگاه، جایی که در آنجا افراد بسیاری در حین ورزش نفس های عمیقمی کشند بروید.

به یاد داشته باشید که برخی از افراد به اسانس و عطرها و یا سایر مواد شیمیایی حساسیت دارند و در این حالت ممکن است نسبت به این مواد واکنش نشان داده و شدیدا بیمار گردند. بنابراین هنگام رفتن به باشگاه عطر هایتان را درمنزل بگذارید.

مصرف نکردن پروتئین بعد ازتمرین

این اشتباهی است که هم مردان و هم زنان مرتکب می شوند. اگر شما یک تمرین عالی داشته اید و درطی آن بافت های عضلانی را با اجرای حرکات شدید به شدت تحت فشار قرار داده اید، چطور انتظار دارید که ماهیچه ها بدون دریافت منابع غذایی مورد نیاز، به خوبی ریکاوری شده و بدنتان به سوی عضلانی تر شدن پیش رود؟

برخی از باشگاه ها مخلوط های پروتتینی به ورزشکاران ارائه می دهند، اما باید بدانید که درست کردن مخلوط های پروتئینی بسیار ساده است.

پیشنهاد می کنم از پروتئین whey استفاده کنید و به آن گلوتامین اضافه نمایید. باتوجه به این که اندام و شرایط فیزیکی افراد متفاوت است، بنابراین باید محاسبه نمایید که چه میزان پروتئین، کربوهیدرات، اسیدهای چرب ضروری و گلو تامین را باید مصرف نمایید.

انجام دادن حرکات پهلو

خیلی از خانم ها حرکات پهلو را مکررا در باشگاه انجام می دهند. به همه شما می گویم که انجام این کار احمقانه را متوقف کنید!

با اجرای این حرکت شما دقیقا برعکس دستیابی به آنچه انتظارش را دارید عمل می کنید. با اجرای حرکت پهلو از طریق بالا و پایین کشیدن دمبل ها، شما باعث افزایش سایز کمرتان می شوید.

مجددا تکرار می کنم که با اجرای این حرکت شما دور کمرتان را افزایش می دهید.

اگر به شماره ۵ این لیست مراجعه کنید خواهید دید که شما نمی توانید چربی های شکم تان را تنها با کارکردن روی ماهیچه های شکمی واقع شده در زیرچربی ها از بین ببرید. اما من دریافته ام که حرکت تمرینی پهلو ها به کمک دمبل، حتی خطر ناک تر از دراز و نشست های افراطی است.

به این دلیل که این حرکت باعث می شود که شما از روبه رو پهن تربه نظر برسید.

به یاد داشته باشید که انجام حرکت پهلو به وسیله دمبل باعث از بین رفتن آرزوی ساختن یک کمر مخروطی شکل می شود. من فکر نمی کنم این چیزی باشد که در جستجوی آن هستید. این حرکت را به دور بیندازید.

نتیجه گیری

حال به ورزش خود بپردازید، عاقل باشید و به بهترین شیوه تمرین کنید، دیوانه وار عرق کنید و همه عطر ها و اسپری های خود را در منزل بگذارید، پروتئین مصرف کنید و احساس خوبی داشته باشید.

شما از ورزش و تمرینات خود لذت فروانی خواهید برد و نتایج مثبت آن را خواهید دید.

احسان عابدی – مربی بدن ساز و مشاور تغذیه

 https://www.instagram.com/fitwithehsan

 مطالب دیگر از این نویسنده

اخبار برگزیدهپیشنهاد ویژهورزشی
شناسه : 46673
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا