ادامه محاصره دانشگاه پلی‌تکنیک هنگ‌کنگ؛ چند دانشجو موفق به فرار شدند

جهان صنعت نیوز: در هنگ‌کنگ درگیری میان دانشجویان معترض که ساختمان‌های دانشگاه پلی تکنیک را در اختیار گرفته‌اند با پلیس و نیروهای امنیتی که این محوطه را محاصره کرده‌اند همچنان ادامه دارد. در حالی که پلیس چند بار تلاش گروهی از دانشجویان برای خروج از محاصره را متوقف کرده، چند دانشجو موفق شده‌اند با آویزان شدن از پل‌ها و سپس موتورسیکلت فرار کنند.


پلیس ۱۰۰ نفر را بازداشت کرده و آن طور که مقام‌های هنگ‌کنگ اعلام کرده اند در جریان درگیری‌های روز دوشنبه ۱۱۶ نفر مجروح شده‌اند.

دانشگاه پلی‌تکنیک هنگ‌کنگ از هفته گذشته به خط مقدم مقابله میان معترضان ضددولتی و پلیس بدل شده که حدود ۶ ماه است در جریان است.

این اعتراضات که ابتدا در مخالفت با تصویب یک قانون معاضدت قضایی میان هنگ کنگ و پکن آغاز شد اکنون به اعتراضات ضددولتی گسترش یافته که خواسته‌اش مقابله با “استیلای بیشتر پکن بر هنگ‌کنگ” است.

طی شش ماه گذشته بارها تجمعات اعتراضی با خشونت روبرو شده است و علاوه بر کشته شدن چند معترض هزاران مجروح بر جای گذاشته است.

دولت چین که تلاش می‌کند اوضاع را کنترل کند روز دوشنبه با انتشار بیانیه‌ای گفته: “هیچ احدی نباید تلاش پکن برای حفظ حق حاکمیت بر تمامی اراضی خود و تثبیت اوضاع در هنگ‌کنگ را دست‌کم بگیرد.”

هنگ کنگ بخشی از چین است اما معترضان این شهر نگرانند که پکن قصد محدود کردن آزادی‌های مدنی در این منطقه را داشته باشد که طی چند دهه گذشته و پس از خارج شدن از مستعمرگی بریتانیا در هنگ‌کنگ برقرار بوده است.

اخبار برگزیدهپیشنهاد ویژه
شناسه : 62789
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا