۱۵ تکلیف صندوق توسعه ملی در لایحه بودجه ۹۹

جهان صنعت نیوز: بر پایه لایحه بودجه ۱۳۹۹، تا سقف ۱۵۰ میلیون یورو از این منابع صرف طرح های آبیاری تحت فشار و نوین، تا سقف ۱۵۰ میلیون یورو صرف طرح های آبخیزداری و آبخوانداری، تا سقف ۱۰۰ میلیون یور صرف مقابله با اثرات مخرب ریزگردها و تاثیر آن بر شبکه های برق، تا سقف ۲۰۰ میلیون یورو صرف تقویت بنیه دفاعی در اجرای ماده ۱۰۶ قانون برنامه ششم توسعه و تا سقف ۵۰ میلیون یورو صرف خرید تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی دانشگاه های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دانشگاه های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای اهداف آموزشی می شود.

همچنین طرح های نوآورانه جهاد دانشگاهی تا سقف ۱۵ میلیون یورو، طرح های نوآورانه معاونت علمی و فناوری تا سقف ۷۰ میلیون یورو، سازمان صدا و سیما در اجرای ماده ۹۳ قانون برنامه ششم و توسعه کمّی و کیفی برنامه های تولیدی، پویا نمایی، مستند، فیلم و سریال تا سقف ۱۵۰ میلیون یورو و طرح های آبرسانی روستایی و عشایری و توسعه شبکه های آن تا سقف ۱۵۰ میلیون یورو از منابع سال ۱۳۹۹ صندوق توسعه ملی بهره مند می شوند.

سهم پایداری و ارتقای کیفی آب شرب شهرهای پرتنش از منابع سال ۱۳۹۹ صندوق توسعه ملی تا سقف ۵۰ میلیون یورو، افزایش سرمایه دولت در صندوق ضمانت صادرات تا سقف ۱۰۰ میلیون یورو، رفع مشکلات حاد پسماندها تا سقف ۱۵۰ میلیون یورو، شرکت های دانش بنیان در استان ها تا سقف ۱۰۰ میلیون یورو، حمل و نقل برون شهری (ترانزیت) تا سقف ۱۴۰ میلیون یورو و کارخانه های نوآوری تا سقف ۵۰ میلیون یورو تعیین شد.

برپایه لایحه بودجه ۱۳۹۹ کل کشور، تعیین هر گونه تکیلف خارج از این مجوز در قانون بودجه سال ۱۳۹۹ برای استفاده و تخصیص منابع صندوق توسعه ملی ممنوع است.

همچنین، نرخ ارز روز سامانه یکپارچه مدیریت ارزی (نیما) مبنای تبدیل این مبالغ به ریال است.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران، صبح امروز (یکشنبه) لایحه بودجه ۴۸۴ هزار میلیارد تومانی سال ۹۹ را به مجلس ارائه کرد.

بودجه سال ۹۹ کل کشور از نظر منابع حدود ۱۹ میلیون و ۸۸۷ هزار و ۳۷۰ میلیارد و ۹۱۰ میلیون (۱۹.۸۸۷.۳۷۰.۹۱۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال و مصارف بودجه نیز معادل همین رقم تعیین شده است.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 68476
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا