گزارش ۹ ماه شرکت‌ها کمتر از حد انتظار سرمایه‌گذاران بود

به گزارش جهان صنعت نیوز همایون دارابی امروز (شنبه) با تاکید بر روند متعادل شاخص بورس در بازار هفته گذشته افزود: رشد شاخص بورس در بازار همچنان ادامه‌دار خواهد بود.


وی انتشار گزارش ۹ ماه و میزان سود محقق شده شرکت‌ها را مهمترین مساله رخ داده در بازار هفته گذشته دانست و اضافه کرد: با توجه به پایان دی ماه شاهد انتشار گزارش فروش و تولید شرکت‌ها خواهیم بود که این موضوع می‌تواند بر روند بازار تاثیرگذار باشد.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: اکنون گزارش دی ماه شرکت‌ها در حال انتشار است و امیدواری‌ها برای گزارش مثبت شرکت‌ها برای سه ماه پایانی سال بیشتر شده است.

وی اظهار داشت: برخی از شرکت‌ها گزارش نامتعادلی را منتشر کردند که نشان داد به رغم وجود وضعیت مناسب در شرکت‌ها در حال دست و پنجه نرم کردن با برخی از مشکلات هستند.

دارابی خاطرنشان کرد: در مجموع هفته گذشته با رشد نزدیک سه درصدی شاخص کل به پایان رسید و پیش‌بینی می‌شود به دلیل ورود نقدینگی و امیدواری به آینده معاملات، بازار همچنان به سمت صعود پیش رود.

این کارشناس بازار سرمایه اظهار داشت: با توجه به شرایط خوب نقدینگی در بازار و ورود حجم گسترده‌ای از نقدینگی به این بازار، اصلاح قیمتی و روند نزولی شاخص بورس در بازار هفته گذشته به زودی به پایان رسید و  معاملات وضعیت بهتری را در پیش گرفتند.

وی خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد بازار از این به بعد دچار چندان اصلاح سنگینی نشود و متعادل باشد اما به دلیل رکود بازارهای موازی و ادامه ورود نقدینگی به این بازار هفته متعادلی را پیش‌رو خواهیم داشت.

دارابی به صنایع برتر در بازار اشاره و بیان کرد: بخش عمده‌ای از گزارش‌ها باعث شده تا شرایط روشنی را به عنوان گروه پیش‌رو در بازار نداشته باشیم و نمادهایی که به عنوان شرکت کوچک و بزرگ هستند بسته به میزان معامله‌گران و گزارش‌هایی که منتشر می‌شود مورد توجه قرار می‌گیرند.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: هیچ گروه پیش‌رویی که بتواند بازار را تحت تاثیر قرار دهد وجود ندارد و بیشتر براساس توجه سرمایه‌گذاران و کیفیت گزارش‌ها برخی از نمادها مورد اقبال قرار می‌گیرند.

وی افزود: برخی از گروه‌ها مانند بانک و خودرو در دو هفته گذشته موقعیت خوبی داشتند که در چند روز اخیر گزارش چندان مناسبی از آنها منتشر نشده است.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانبانک و بیمه
شناسه : 85316
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا