گروکشی ناعادلانه

به گزارش جهان صنعت نیوز: رویه وی مشخصا تخریب دولت و جریان حامی آن است اما نگرانی از کامیابی آنان در جلب نظر مردم طی ماه‌های پایانی دولت سبب می‌شود این چهره کهنه‌کار اصولگرا در سیاست‌ورزی خود به بیراهه برود. منظور از بیراهه نیز چیزی نیست غیر از ابراز نگرانی وی با این مضمون که «بعید نیست مقداری ارز آزاد کنند یا قولش را بدهند یا با معادلات پولی ‌و ‌مالی بازی کنند و قیمت ارز و سکه پایین بیاید و مردم به یک سمت و سو بروند.»

این اظهارات حدادعادل با واکنش‌های بسیاری همراه بوده که به بازنشر آن می‌پردازیم. قبل از آن اما لازم است که چند نکته را با ایشان در میان گذاریم.

آقای حدادعادل تصور ما این بود که شما به خاطر پسوند نام فامیلی‌تان هم که شده، نگاهی عادلانه دارید و عدالت دال اصلی زیست سیاسی و اجتماعی شما به عنوان یکی از کارگزاران نظام جمهوری اسلامی ایران است. درست است که شما امروز در دولت یا مجلس، مسوولیتی ندارید اما به خاطر سال‌ها حضور و مدیریت در ارکان مختلف و نفوذی که این امر برایتان به ارمغان آورده است، یکی از کارگزاران نظام به حساب می‌آیید. برای همین هم از شنیدن اظهارات اخیرتان متاسف شدیم.

از ارزان شدن ارز و آثار احتمالی آن بر انتخابات ابراز نگرانی کردید و ما فارغ از تفاوت نگاه و گرایش سیاسی‌مان به حکم رسالت رسانه‌ای، موظف‌ هستیم به بیان چند نکته.

شکاف بین دولت و مردم

اول از همه اینکه انگار خودتان را جدا از مردم می‌دانید! شاید به خاطر اینکه منزل‌تان در خیابان دولت است و مدرسه غیرانتفاعی دارید! هر چه هست اما انتظار ما این نبود. انتظار داشتیم شما هم مثل ما جدا از اینکه چه کسی اصلاح‌طلب است و چه کسی اصولگرا دغدغه مردم را داشته باشید نه اینکه نگران باشید ارز و به تبع آن ارزاق ارزان شود و مردم نفسی بکشند! خواست شما چیست؟ اینکه مردم زیر سنگینی فشار معیشتی خرد شده و تحمل کنند تا جناح سیاسی متبوع شما در انتخابات پیش‌رو بتازاند؟! لطفا نگویید این شرط عدالت است.

ما به عنوان یک رسانه مردمی که هر وقت لازم بوده به دولت و جریان اصلاحات نیز تذکراتی داده و صدای مردم شده، به شما هشدار می‌دهیم که این ره به ترکستان است.

حواس‌تان باشد که اگر با ادامه این رویه موجب شکاف بین دولت و مردم شوید یا به عبارت دقیق‌تر، موجب تعمیق شکاف بین این دو طبقه شوید، وضعیت را به جایی خواهید رساند که به جای حرف زدن از طبقه متوسط و فرودست و چاره‌جویی برای بهبود زندگی آنان، ناگزیر به حرف زدن از طبقه حاکم و مردم می‌شویم. قطعا شما بهتر از ما می‌دانید که شکل‌گیری این وضعیت چقدر خطرناک است.

از تکرار شعارهای دی ماه ۹۶ خوشحال نمی‌شویم اما جناب حدادعادل یادتان باشد که وقتی برخی فریاد می‌زدند «اصلاح‌طلب، اصولگرا دیگه تمومه ماجرا» از نگاهی شبیه نگاه جنابعالی مکدر و بعضا خشمگین بودند. بر این اساس بهتر است هر چه سریع‌تر و قبل از آنکه دیر شود به جامعه برگردید. قرار گرفتن شما در جبهه اصولگرایی دلیل خوبی برای چشم بستن بر حال و روز مردم و ندیدن دغدغه‌هایشان نیست.

شاید فراموش کرده باشید اما همان شهید بهشتی که شما و همقطاران‌تان بارها به او تاسی کرده‌اید، گفته بود «ما شیفتگان خدمتیم نه تشنگان قدرت». آیا نگران شدن از ارزانی ارز که می‌تواند آسایش را به زندگی مردم برگرداند، مصداق خدمت است؟ نگرانی از اثرگذاری آن بر نتیجه انتخابات چطور؟ آیا معنایی غیر از تشنگی قدرت دارد؟

مردم می‌فهمند

نکته دومی که باید خدمت‌تان یادآور شویم این است که این مردم می‌فهمند. شما هم اما مثل آقای روحانی این را فراموش کرده‌اید! اگر خاطرتان باشد ایشان هم چندی قبل از حذف تخصیص  ارز ۴۲۰۰ تومانی به کالاهای اساسی گفته و مدعی بود به نحوی این کار را کرده که مردم نفهمیده‌اند. شما هم اگرچه از منظر دیگری وارد شده، اما همین حرف را می‌زنید.

نگران هستید که برخی با ارزان کردن ارز به مردم در انتخابات سمت و سو بدهند! این بیان شما چه معنایی غیر از ساده‌لوح‌انگاری مردم دارد؟ تصورتان این است که مردم اقدامات شب انتخاباتی و پوپولیستی را از خدمات صادقانه و مسوولانه تمییز نمی‌دهند؟! اگر این طور است که سخت در اشتباهید و ما وظیفه داریم همان‌طور که به جناب رییس‌جمهور تذکر دادیم، به شما هم تذکر دهیم؛ باور کنید مردم می‌فهمند. مردم می‌دانند که چه کسی معیشت آنان را دستمایه پیروزی در انتخابات و منافع جناحی خود می‌کند. مردم می‌فهمند کدام جریان سیاسی برای ماندگار شدن ترامپ و بسته شدن در هر نوع مذاکره احتمالی عا می‌کرد مبادا که معادلات انتخاباتی به نفع رقیبش تغییر کند. آقای حدادعادل مردم می‌فهمند چه کسی دغدغه آنان را دارد و چه کسی تشنه قدرت است.

حرف آخر

قصد نداشتیم حرف سیاسی بزنیم اما از آنجا که نگرانیم سیاست‌ورزی شما هم مثل عدالت‌ورزی‌تان باشد، لازم است به یک نکته دیگر هم اشاره کنیم. خاطرتان هست که در جریان انتخابات سال ۹۲ قراری با آقایان ولایتی و قالیباف داشتید؟ قرار بود آن کسی در انتخابات کاندیدای نهایی شود که رای بیشتری دارد. شما از جمله حذفی‌های این ائتلاف سه‌نفره بودید اما طبق قرار عمل نکردید. به گواه نظرسنجی‌ها محمدباقر قالیباف باید می‌ماند اما نتیجه سیاست‌ورزی شما ماندن آقای ولایتی شد و بیانیه‌ای که در آن هیچ اشاره‌ای به قرار اولیه و میزان رای سه نفر نداشت! آنجا هم از عدالت و صداقت غافل شدید و برای همین است که نگرانیم عدالت‌ورزی شما مثل سیاست‌ورزی‌تان باشد.

شرط رقابت عادلانه وارد شدن به بازی‌های اینچنینی و گرو گرفتن معیشت مردم نیست پس امیدواریم هر چه زودتر به خود بیایید و از این راه برگردید.

اخبار برگزیدهسیاسی
شناسه : 166249
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا