کشف مزرعه رمزارز با هزاران پلی استیشن

به گزارش جهان صنعت نیوز:  مقامات اوکراینی در این مزرعه رمزارز به جای رایانه، هزاران دستگاه پلی استیشن فور پرو (PS۴ Pro) کشف کردند که به صورت عمودی در کنار یکدیگر قرار داده شده بودند.


طبق گزارش پایگاه خبری کوتاکو، مقامات اوکراینی بیش از پنج هزار دستگاه بازی از انباری کنار شرکت توزیع نیروی وینیتسااوبل انرگو توقیف شدند که ۳۸۰۰ دستگاه کنسول بازی بودند.

این بزرگترین مزرعه رمزارزی است که توسط سرویس امنیتی اوکراین تاکنون کشف شده و این سازمان بر این باور است که مزرعه مذکور توسط افرادی اداره شده که در شهرهای کی‌یف و وینیتسا زندگی می کنند. ظاهرا گردانندگان این مزرعه رمزارز از مترهای برق مخصوصی استفاده کرده اند تا مانع کشف برق دزدی به ارزش ۲۵۷ هزار دلار توسط مقامات شوند. سرویس امنیتی اوکراین هشدار داد استفاده غیرمجاز از برق ممکن است تبعات گسترده تری داشته باشد و باعث شود حومه وینیتسا بدون برق بماند.

شرکت وینیتسااوبل انرگو در بیانیه ای که به نشریه کی‌یف پست ارسال کرد، دست داشتن در این جریان را تکذیب و اعلام کرد تجهیزات مورد استفاده برای استخراج رمزارز متعلق به این شرکت نبوده است. همچنین مدعی شد هیچ شواهدی از برق دزدی پیدا نکرده و یافته های سرویس امنیتی اوکراین را منطبق با واقعیت ندانست.

بر اساس گزارش انگجت، نیروی امنیتی اوکراین تصاویری از کنسولهای بازی پلی استیشن فور پرو که در این انبار کشف کرده بود را منتشر کرد. حدود ۳۸۰۰ کنسول بازی سونی حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار دلار ارزش داشته اند.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 202661
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا