کاهش قیمت نفت در پی افزایش ذخایر آمریکا

به گزارش جهان صنعت نیوز:  بهای معاملات نفت برنت ۱۰ سنت معادل ۰.۲ درصد کاهش پیدا کرد و به ۴۲ دلار و ۹۸ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۱۲ سنت معادل ۰.۳ درصد کاهش، به ۴۰ دلار و ۵۰ سنت در هر بشکه رسید.


ساتورو یوشیدا – تحلیلگر کالا در شرکت راکوتن سکیوریتیز در این باره گفت: خوش‌بینی نسبت به احیای اقتصادی سریع چین تحت الشعاع ادامه نگرانی‌ها نسبت به افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا و نقاط دیگری و تاثیر منفی آن روی احیای تقاضا برای سوخت قرار گرفته است. انتظار می‌رود وست تگزاس اینترمدیت تا چند هفته آینده در محدوده بین ۳۸ دلار و ۵۰ سنت تا ۴۱ دلار و ۵۰ سنت بماند.

گزارش موسسه امریکن پترولیوم نشان داد که ذخایر نفت خام آمریکا هفته گذشته رشد کرده است در حالی که تحلیلگران کاهش این ذخایر را پیش بینی کرده بودند اما ذخایر بنزین و سوخت‌های دیگر بیش از حد انتظار کاهش داشت.

عامل دیگری که به فشارهای کاهشی روی قیمت نفت افزود، گزارش روز سه شنبه اداره اطلاعات انرژی آمریکا بود که پیش بینی کرد تولید نفت خام آمریکا به میزان ۶۰۰ هزار بشکه در روز در سال ۲۰۲۰ کاهش پیدا خواهد کرد که این رقم کمتر از برآورد قبلی ۶۷۰ هزار دلار در هر بشکه است. با این حال پیش بینی می‌شود تقاضای جهانی برای نفت تا پایان سال ۲۰۲۱ بهبود پیدا کند.

هیرویوکی کیکوکاوا، مدیرکل تحقیقات شرکت نیسان سکیوریتیز در این باره اظهار کرد: پیش بینی اداره اطلاعات انرژی آمریکا از کاهش کمتر تولید با چشم انداز بهبود تقاضا جبران شد اما انتظارات برای تسهیل کاهش تولید اوپک پلاس از اوت و ضعف بازارهای سهام آمریکا، به فشارهای کاهشی در بازار نفت افزود.

شرکت ملی نفت ابوظبی (ادنوک) قصد دارد صادرات نفت را در ماه اوت افزایش دهد که نخستین سیگنال از آماده شدن اوپک و متحدانش برای کم کردن محدودیت عرضه است.

اوپک و متحدانش به کاهش تولید ۹.۷ میلیون بشکه در روز نفت در ژوییه برای سومین ماه متوالی ادامه دادند اما محدودیت عرضه آنها از ماه میلادی آینده تا دسامبر به ۷.۷ میلیون بشکه در روز کاهش پیدا خواهد کرد. افزایش عرضه این گروه همزمان با ضعیف شدن تقاضا برای سوخت به خصوص بنزین در آمریکا، نگرانی‌های بازار را در روزهای اخیر تشدید کرده است.

بر اساس گزارش رویترز، وزیران کمیته نظارتی اوپک پلاس قرار است هفته آینده نشست برگزار کنند. در این بین، شمار موارد ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا از مرز بیش از سه میلیون نفر عبور کرد و ایالت‌های جدیدی آمار بالایی از افزایش موارد جدید را گزارش کرده اند.

 

اقتصاد کلان
شناسه : 120251
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا