پیشنهادات پلیس راهور به ستاد مقابله با کرونا برای کاهش ترافیک تهران

به گزارش جهان صنعت نیوز: سردار محمدحسین حمیدی روز سه شنبه به خبرنگاران توضیح داد: امروز در حوزه حمل و نقل دچار مشکل هستیم و بیشترین آلودگی‌ها مربوط به حمل و نقل و موتور سیکلت‌ها است چراکه سه تا چهار میلیون موتور سیکلت داریم که سه برابر بیشتر خودرو سواری آلودگی ایجاد می‌کنند.


وی با بیان اینکه باید با برنامه‌ریزی و سازکارهای مناسب آلودگی هوا را کاهش دهیم، گفت: امروز ساخت‌ و سازها در تهران باعث ایجاد ترافیک می‌شود بنابراین سیستم‌ها و سامانه‌ها باید در اختیار پلیس قرار گیرد تا بتواند نظارتی کامل در حوزه‌های مختلف داشته باشد.

سردار حمیدی با اشاره به افزایش واکسیناسیون و شلوغی شهر تهران افزود: هنوز به اوج ترافیک نرسیدیم و ترافیک در ساعت ۲۱ به بعد کاهش پیدا می‌کند.

رئیس پلیس راهور پایتخت با اشاره با افزایش ترافیک در ۲۰ روز گذشته گفت: استفاده از حمل و نقل عمومی هم یک سوم یعنی حدود ۳۳ درصد کاهش یافته است. ترددها در معابر شهری، ۳۷ درصد در مقایسه با شرایط قبل از کرونا افزایش یافته است.

وی علت این موضوع را شرایط کرونایی و تعداد کم اتوبوس‌ها دانست و گفت: قبلا سه میلیون نفر از طریق اتوبوس‌ها جابجا می‌شدنند، اما هم اکنون به یک میلیون نفر کاهش پیدا کرده اند.

رئیس پلیس راهور پایتخت افزود: مردم بیشتر ترغیب شده اند با توجه به اینکه فاصله گذاری در اتوبوس‌ها رعایت نمی‌شود از خودرو شخصی خود استفاده کنند.

سردار حمیدی اظهار داشت: به هر میزان رجوع مردم به وسایل حمل و نقل عمومی افزایش پیدا کند شاهد کاهش ترافیک خواهیم بود.

وی با بیان اینکه محدودیت شبانه کرونایی بر ترافیک تاثیر گذاشته است، گفت: لغو محدودیت‌های شبانه تردد، اصلاح ساعت کاری و ساعات طرح ترافیک از طرف پلیس ارائه شده است؛ این پیشنهادات به ستاد ملی مقابله با کرونا استانی و شورای عالی ترافیک داده شده است.

میزان تصادفات در تهران کاهش یافت

حمیدی در تشریح تصادفات روی داده در نیمه نخست سال در تهران، گفت: ۲ سال روند تصادفات در تهران کاهشی بود، در نیمه نخست امسال ۲۷۵ شهروند تهرانی بر اثر تصادفات جان باختند که نسبت به سال گذشته کاهش داشته است، از این تعداد ۱۰۸ نفر عابرپیاده و ۱۲۶ نفر موتورسیکلت سوار بودند.

وی با بیان اینکه سفرها و ترددها با موتورسیکلت نسبت به ایام پیش از کرونا ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش داشته است، گفت: خوشبختانه سهم تصادفات منجر به فوت موتورسیکلت‌سواران نسبت به مدت مشابه سال گذشته سه درصد کاهش داشته است.

رئیس پلیس راهور تهران گفت: ۱۱۰ هزار موتورسیکلت سوار از سال گذشته در طرح “موتوریار” آموزش میدانی دیدند، در خدمت پلیس و جامعه بودند و به پارکینگ منتقل نشدند، اگر می‌خواستیم با موتورسیکلت مانند خودرو برخورد کنیم، این تعداد موتورسیکلت باید به پارکینگ انتقال می‌یافتند.

وی درباره انتقادات مطرح شده به طرح موتوریار نیز گفت: از این انتقادات استقبال می‌کنیم اما می‌خواهیم این افراد درباره ساماندهی موتورسیکلت‌سواران طرح عملی ارائه کنند، رفتارها و تناقضات در برخی اظهارات منجر به بی‌اقدامی درباره ساماندهی موتورسیکلت‌سواران شده است، باید در این‌رابطه جمعی فکر کنیم نباید تنها به دنبال رضایت گروه خاصی باشیم اما در هر صورت از پیشنهادات سازنده استقبال می‌کنیم.

این مقام انتظامی با بیان اینکه با وجود طرحهای ویژه برای ترخیص موتورسیکلت‌های توقیفی همچنان ۵۰ تا ۶۰ هزار موتورسیکلت در پارکینگ‌ها مانده‌اند، بیان کرد: اگر به این برسیم که طرح موتوریار خوب نیست، آن‌ را جمع می‌کنیم.

این مقام انتظامی با بیان اینکه روزانه به طور میانگین ۲ هزار تصادف در تهران روی می‌دهد، گفت: تصادفات در شهر تهران از دهه ۹۰ تاکنون حدود ۵۰ درصد کاهش داشته اما همچنان به این کاهش قانع نیستیم و باید اقدامات بیشتری انجام شود.

وی، عدم‌ رعایت حق تقدم و توجه به جلو را از بیشترین علل تصادفات تهران ذکر کرد و گفت: اطلاعات‌ طرح‌های ترافیکی خود و مسیرهای حادثه‌خیز را به مسیریاب‌های داخلی داده‌ایم.

حمیدی با بیان اینکه تهران در خیلی از مقاطع تبدیل به پارکینگ شده است، گفت: حمل و نقل عمومی، پارکینگ‌ها و هزینه‌های آن، کاهش سفرهای ضروری، حمل و نقل عمومی در مجموع یک بسته است که باید در تمام این موارد برای کاهش ترافیک اقدامات انجام شود.

رئیس‌ پلیس راهور تهران با بیان اینکه بهبود بخشیدن به ترافیک تهران الزاماتی دارد، عنوان کرد: بیشترین تصادفات تهران در معابر بزرگراهی همچون بزرگراه‌ آزادگان و امام علی (ع) روی می‌دهد.

وی با بیان اینکه دولت در ادوار گذشته برای ناوگان حمل و نقل عمومی اعتبار لازم را تخصیص نداد، گفت: باید به اقداماتمان سرعت ببخشیم.

جان باختن ۴ هزار نفر سالانه در تهران به دلیل آلودگی هوا

وی گفت: دیروز در خدمت نمایندگان مجمع تهران و فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی بودیم و در این جلسه اعلام شد که طبق آمارهای مختلف و مستند از گزارش بانک جهانی، چهارهزار نفر هر سال به صورت مستقیم یا غیرمستقیم به دلیل آلودگی هوا در شهر تهران بدلیل آلودگی هوا جان خود را از دست می دهند چرا که جز آلوده ترین شهرهای دنیا هستیم.

حمیدی ادامه داد: قوانین و قانون های مختلفی برای رفع آلودگی هوای شهر تهران وضع شده و اقدامات متعددی صورت گرفته است که قطعا کافی نیست چرا که اگر کافی بود شرایط آلودگی هوای شهر تهران نباید بدین صورت می شد؛ به همین منظور نمایندگان آمدند و عملکرد را رصد می کردند تا بتوانند نقاط ضعف را احصا کنند.

وی خاطرنشان کرد: بخشی از قوانین در این مورد نیاز به اصلاح و بازنگری دارد و البته الزام آور کردن سازمان ها به انجام تکالیف خود، ظاهرا از عهده آنها بر نمی آید.

اخبار برگزیده
شناسه : 224460
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا