پلاک‌های قدیمی بیمه‌ای ندارند که تخفیف داشته باشند

به گزارش جهان صنعت نیوز:  در بخش دیگری از این مطلب، از این اقدام مراکز تعویض پلاک در راستای همدستی با شرکت‌های بیمه جهت پاک شدن تخفیف بیمه خودرو، یاد و ادعا شده: با فک پلاک و درج پلاک جدید، تخفیف بیمه خودرو‌، صفر می‌شود چراکه تخفیف بیمه خودرو که تا چندی پیش به نام شماره گواهینامه راننده ثبت می‌شد در قانون جدید به شماره پلاک اختصاص پیدا می‌کند و این‌گونه در تمدید بیمه خودرو، راننده به خاطر نداشتن تخفیف بیمه باید مبلغ نجومی پرداخت کند.

همچنین در بخش انتهایی این متن ادعا شده بود که پلاک‌های با تخفیف بالای بیمه به افرادی خاص داده می‌شود. سردار سید کمال‌هادیانفر رییس پلیس راهور ناجا در واکنش به این متن تلگرامی به «جهان‌صنعت‌نیوز» می‌گوید: مطلب فوق‌الذکر صحت ندارد. او ادامه می‌دهد: برخلاف آنچه ادعا شده و برابر با قانون، پلاک‌هایی که بیش از یک سال بدون استفاده مانده باشند با حفظ سوابق به فرد دیگری منتقل می‌شوند؛ پلاکی که بیش از یک سال از زمان فک آن گذشته باشد بیمه‌ای ندارد که تخفیف بیمه داشته باشد، بنابراین آنچه در مطلب فوق گفته شده تکذیب می‌شود. رییس پلیس راهور ناجا در خصوص بیمه بدنه هم می‌افزاید: در صورتی که خودرو در زمان فک پلاک بیمه بدنه داشته باشد، مالک هر لحظه که اراده کند می‌تواند آن را تعلیق کند.

هادیانفر در خاتمه تاکید می‌کند: بیمه خودروها بر اساس شماره شاسی، vin، شماره موتور و پلاک است و زمانی که پلاک عوض می‌شود شماره ارکان خودرو عوض نمی‌شود و vin خودرو همیشه ثابت است و این موضوع کاملا کذب است.

اخبار برگزیده
شناسه : 223070
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا