پزشکان هم نامحرم هستند

به گزارش جهان صنعت نیوز:  از صبح امروز توییتی به طور گسترده در فضای مجازی دست به دست می‌شود که با واکنش تند کاربران شبکه‌های اجتماعی روبه‌رو شده است؛ در این توییت که به حجت الاسلام احمد عبدالهی‌نژاد، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر اصفهان منتسب شده است به تبلیغ تزریق واکسن کرونا توسط پرستاران زن انتقاده شده و عنوان شده: « لمس دست نامحرم هنگام تزریق واکسن قطعاً حرام است.»

اما آیا واقعا تزریق واکسن کرونا توسط پرستاران زن به مردان حرام است؟ برای رسیدن به پاسخ این سوال با آیت الله طباطبایی نژاد گفت و گو کردیم.

امام جمعه اصفهان اما پزشکان را نیز علی‌رغم باور عمومی مردم نامحرم خواند و خواستار آن شد مردم براساس احکام شرعی میان پزشکان و افراد عادی تفاوت چندانی قائل نشوند.

آیت الله سید یوسف طباطبائی‌نژاد، نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان به «جهان صنعت» گفت: باور عمومی بر این است که پزشکان محرم هستند، این باور غلط است و پزشکان با افراد عادی تفاوتی ندارند.

وی ادامه داد: زمانی عنوان می‌شود پزشکان محرم هستند که ضروری باشد و با نگاه و حتی با دستکش پی به بیماری نبرند یا بعضا هنگام جراحی دستکش مانع کارشان شود.

آیت الله طباطبائی‌نژاد با بیان اینکه پزشک نامحرم است و اینگونه نیست که موقع آمپول زدن هم افراد راحت باشند و بگویند پزشکان از محارم هستند، عنوان کرد: برخی از بزرگان معتقدند اگر بتوان معالجه را با نگاه پیش برد، لمس کردن حرام است و این حکم شرعی علما است و فتوای ما نیست.

امام جمعه اصفهان درخصوص نحوه واکسینه شدن مردم توسط کادر درمان گفت: برای واکسیناسیون نیز باید حتما از دستکش استفاده کنند و فقط آن بخش از دست که تزریق در آن محل صورت می‌گیرد، باز شود. زنان باید به هنگام دریافت واکسن مراقب پوشش خود باشند و تزریق کننده نیز نباید نگاه کند.

اخبار برگزیده
شناسه : 214357
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا