وزیر پیشنهادی صنعت، فردی استراتژیست و برنامه‌محور است

به گزارش جهان صنعت نیوز: «عباس هاشمی» امروز (چهارشنبه) افزود: اعتقاد فاطمی‌امین به حرکت بر مبنای برنامه، همچنین شناخته شدن به عنوان فردی آکادمیک، نقشی که در گذشته به عنوان معاون وزارت صنایع و معادن سابق در تدوین سند استراتژی توسعه صنعتی کشور داشته و همچنین تجربیاتی که در دیگر ارگان‌ها و نهادها کسب کرده، همگی از وی گزینه‌ای مناسب برای تصدی وزارت صنعت، معدن و تجارت می‌سازد.

وی خاطرنشان‌کرد: البته این مهم مشروط به این خواهد بود که تیم داخل وزارتخانه را به درستی چینش کند، زیرا در شرایط فعلی وزارت صنعت، معدن و تجارت نیازمند یک سری تغییرات به‌ویژه در بخش‌هایی که به‌طور مستقیم با صنعت در ارتباطند دارد.

هاشمی ادامه‌داد: فاطمی‌امین همچنین باید بتواند هر چه بیشتر با تشکل‌های قانونی ملی تعامل کرده و برخی مسائل را به آنها تفویض کند.

وی بیان‌داشت: حمایت از برخی مشکلات واحدهای صنعتی از جمله تامین مواد اولیه داخلی، منابع مالی و ارز باید در اولویت کار وی پس از تصدی این وزارتخانه قرار بگیرد.

 «سید رضا فاطمی امین» که در سال ۱۳۵۳ در شاهرود متولد شده، تحصیلات دانشگاهی خود را در سال ۱۳۷۱ در رشته الکترونیک دانشگاه فردوسی مشهد آغاز کرد و دکترای مدیریت راهبردی دانش دارد.

از جمله سوابق اجرایی وی می‌توان به عضویت در هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، رییس ستاد تحول صنایع و معادن و مشاور و مدیر سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های آستان قدس رضوی اشاره کرد. آخرین سمت فاطمی امین، قائم مقام آستان قدس رضوی بود که پیش از آن مدیرعامل سازمان اقتصادی آستان قدس رضوی بوده است.

از جمله دیگر سوابق کاری فاطمی‌امین، مجری پروژه شهر سالم مشهد، رییس ستاد تحول صنایع و معادن، مجری طرح نوسازی خودروهای فرسوده کشور، عضو هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو)، معاون برنامه‌ریزی، توسعه و فناوری وزارت صنایع و معادن، سخنگوی وزارت صنایع و معادن، مشاور دستیار ویژه رییس‌جمهوری و رییس پروژه‌های اقتصادی- تولیدی، قابل اشاره است.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانپیشنهاد ویژهصنعت و معدن
شناسه : 209933
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا