وزیر اقتصاد:کمک به سرمایه‌گذاران خرد در بازار سرمایه وظیفه دولت است

به گزارش جهان صنعت نیوز:   از وزارت امور اقتصادی و دارایی «سید احسان خاندوزی» در نشست با اعضای فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: بازار سرمایه از تصمیمات و اتفاقات صنعتی، معدنی، ارزی، انرژی و … بسیار تأثیر پذیر است و عملاً تمام وزرای کابینه دولت در شکل گیری وضعیت آن دخیل هستند و اینگونه نیست که وزارت اقتصاد به تنهایی بتواند بازار بورس را کنترل کند. وظیفه ما در درجه اول، در بازار سرمایه، کمک به مردمی است که قدرت ریسک ندارند. ما باید آنها را حمایت کنیم و نگذاریم در معرض شوک قرار گیرند. بنابراین موظفیم طوری روند را  پایش کنیم که تصمیماتی از سوی این دستگاه‌ها اتخاذ نشود  که تأثیر منفی روی بورس بگذارد.

وزیر اقتصاد تصریح کرد: مسایل و مشکلاتی چون بالا بودن نرخ تورم، نوسانات بازار سرمایه، وضعیت کالاهای اساسی مثل گندم، جو، لبنیات و … مربوط به تصمیماتی است که در دولت قبل گرفته شده و حتی در بودجه سال ۱۴۰۰ گنجانده شده است.

وی با بیان اینکه در شرایط تغییر دولت و تیم مدیریتی کشور بروز مسایل این‌چنینی گریز ناپذیر است، گفت: در حال حاضر همه هنر دولت جدید این است که سعی کند ریل قبلی اقتصاد را تغییر دهد و برای این کار از یکسو به نمایندگان مطالبه‌گر مجلس به منظور تحت فشار گذاشتن مسئولان جدید برای سرعت بخشی به امور و از سوی دیگر اقناع مردم برای پیشه کردن صبر، دست کم تا چند ماه آینده تا به نتیجه رسیدن برنامه‌های دولت نیاز است.

خاندوزی یادآوری کرد: در ابتدای سال ۱۳۹۹ انحرافی در کشور رخ داد و چند میلیون نفر افراد ریسک گریز، تحت تأثیر جو حاکم، وارد بازار سرمایه شدند و نتیجه آن را هم دیدیم.

خاندوزی همچنین با اشاره به موضوع مالیات گفت: جهت گیری طرح‌های وزارت اقتصاد در زمینه مالیات بر ارزش افزوده و سایر مسایل مربوط این است که به جای تدوین لایحه جدید، به مجلس شورای اسلامی کمک کنیم طرح خود را در این ارتباط تکمیل کرده و سریع‌تر به تصویب برساند.

وی ادامه داد: شرط اصلی ما با رئیس کل جدید سازمان امور مالیاتی این بوده که تا پایان دوره مأموریت خود، سامانه جامع مالیاتی را به نحوی به سرانجام برساند که بطور کامل از شرایط «ممیز محوری» منفک شده و تمام فرآیندهای جمع آوری و ارزیابی اطلاعات مؤدیان از طریق تراکنش‌های الکترونیک صورت گیرد.

نشست وزیر اقتصاد با اعضای فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی امروز در وزارت اقتصاد برگزار شد. اعضای فراکسیون بانوان مجلس در این نشست، مواردی چون‌ تسهیل در پرداخت وام‌های بانکی، تسهیل در اعطای وام ازدواج به جوانان، رسیدگی به مشکلات معیشتی مردم و همچنین رفع برخی موانع مالیاتی و گمرکی برای فعالان اقتصادی حوزه‌های انتخابیه خود را مطرح کردند.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانپیشنهاد ویژه
شناسه : 227465
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا