وزیر آموزش‌و‌پرورش رییسی کیست؟

به گزارش جهان صنعت نیوز:   نزدیک به سه ماه است که دولت کار خود را شروع کرده اما وزیر آموزش‌و‌پرورش ندارد. علیرضا کاظمی از شهریور ماه تصدی این وزارتخانه را به عنوان سرپرست به عهده گرفته اما قانونا تا چهارم آذر ماه بیشتر نمی‌تواند این عنوان را داشته باشد. برای همین هم شاهدیم که یک بار دیگر گمانه‌زنی‌ها درباره انتخاب رییسی برای این وزارتخانه مهم افزایش یافته است.

به گزارش «جهان‌صنعت»، رییسی نهایتا تا ۲۰ آبان فرصت دارد که تکلیف این قضیه را روشن کند چون قبل از ۴ آذر که سه ماه سرپرستی کاظمی تمام می‌شود، باید جلسه رای اعتماد به وزیر پیشنهادی برگزار شده باشد و قاعدتا نمایندگان نیز یک فرصت دوهفته‌ای برای بررسی گزینه دولت را می‌خواهند.

در این مدت اسامی متعددی در رسانه‌ها و محافل خبری درباره گزینه نهایی سیدابراهیم رییسی برای آموزش‌و‌پرورش مطرح شد که از آن جمله می‌توان به حسین تاریخی دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی، محمدطیب صحرایی مدیر مجتمع آموزشی امام صادق تهران، میثم نعمتی از مدیران ارشد اسبق انجمن‌های اسلامی، علی طاهریان مدیر آموزش‌و‌پرورش شهرستان کاشمر، مسعود فیاضی معاون فرهنگی مرکز پژوهش‌های مجلس و علیرضا کاظمی سرپرست فعلی وزارتخانه و معاون پرورشی و فرهنگی آن اشاره کرد.

یکی دیگر از گزینه‌های قابل توجه، علیرضا علی‌احمدی است؛ چهره‌ای شناخته شده که دو سال وزارت آموزش‌و‌پرورش- سال ۸۶ تا ۸۸- را هم در کارنامه خود دارد. محمدمهدی زاهدی بیشتر چهره آموزش عالی است اما اسمش در بین گزینه‌هاست. گزینه بعدی احمد حیدری است که بیشتر به عنوان سخنگوی دانشگاه آزاد و معاون پارلمانی این دانشگاه شناخته می‌شود. حیدری در لیست سه نفره نهایی رییس‌جمهور برای معرفی به مجلس بود اما در نهایت، معرفی نشد.

احمد قیومی که از مدیران سابق مناطق آموزش‌و‌پرورش شهر تهران است، سید محمد حسینی معاون امور مجلس، محمدرضا مردانی رییس سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌ها و علیرضا کاظمی که سرپرست این وزارتخانه است را هم باید به فهرست گمانه‌ها افزود.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 226992
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا