وزیران پیشنهادی قبل از رای اعتماد، فهرست اموال خود را ارائه کنند

به گزارش جهان صنعت نیوز:   سیدمرتضی حسینی در نشست علنی نوبت صبح امروز -چهارشنبه -در تذکری گفت: کمیسیون ها می توانند درخصوص تحصیلات و دارایی های وزرا و مسئولیت های آنها اظهارنظر کنند و به مجلس گزارش دهند، ولی نباید درباره اینکه وزرای پیشنهادی صلاحیت مسئولیت دارند یا خیر، نظر دهند. تشخیص این موضوعات و ارزیابی شاخص ها، قبل از هر گونه پیش داوری برعهده نمایندگان است.

نماینده مردم میانه بیان داشت:موافقان و مخالفان  در جهت اثبات دیدگاه هایشان سعی کنند به عقل، استنباط و استدلال خود تکیه کنند و همه موضوعات را به مقام معظم رهبری نسبت ندهند. این کار نه تنها به مصلحت نیست، بلکه با توجه به تبعاتی که ممکن است در آینده در عملکرد برخی وزرا پیش بیاید، جفا به بیانات مقام معظم رهبری است.

وی افزود: از وزرای پیشنهادی خواهش می کنم قبل از رأی اعتماد، میزان دارایی، ثروت و فهرست اموال خود را دقیقا به مجلس و نمایندگان اعلام کنند.

محمدباقر قالیباف در پاسخ به این نماینده گفت: قبلا در دو نوبت این موضوع را تذکر داده ام، در کمیسیون ها براساس آیین نامه؛ صلاحیت، انطباق مدارک و سوابق و برنامه های وزرای پیشنهادی بررسی می شود، یعنی هر چه در اسناد و برنامه ها آمده با اسناد بالادستی از مراجع ذیربط بررسی می شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان داشت: این اظهارنظرها براساس نوشته ها و اسناد است، وقتی رأی به وزیر داده شود یعنی وزیر قابلیت انجام طرحی و برنامه ای که ارائه کرده را دارد و می تواند آن را اجرایی کند و تشخیص آن برعهده مجلس است، تشخیص ارزیابی توانایی مدیریت درست وزرا برعهده مجلس است.

وی گفت: هیچ وقت کمیسیون مبنای ارزیابی نیست و کمیسیون ها، نوشته ها و اسناد را تطبیق می دهند، قطعاً تصمیم با نمایندگان مجلس است و امروز هم  نمایندگان هستند که صلاحیت کاری وزرای پیشنهادی را تعیین می کنند.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانپیشنهاد ویژهسیاسی
شناسه : 211376
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا